علاقه مردم به تغییر دکوراسیون داخلی همزمان با ورود فناوری های ساخت و ساز جدید موجب شده است که مساله جدیدی به صنعت ساخت و ساز اضافه شونده یکی از مواردی که برای این مساله می توان به آن اشاره کرد ورود سیستم ساخت و ساز خشک است و مثالی در این مورد ورود یا ساخت پنل های روکش دار گچی می باشد این پنل ها به این گچ برگ معروف هستند در این مقاله در مورد انواع گچ برگ عرضه شده به بازار، قیمت روز این محصولات، فروش گچ برگ به صورت عمده و وسایل مورد نیاز برای ساخت گچ برگ ها صحبت خواهیم کرد. در ادامه با ما باشید تا در زمینه گچ برگ یا کناف اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فروش ویژه بهترین گچ برگ به صورت عمده

راهنمای خرید پانل گچی کناف

راهنمای خرید پانل گچی کناف

قبل از خرید پانل گچی کناف یا گچ برگ بهتر است اطلاعات کلی در مورد آن داشته باشیم. گچ برگ ها صفحات گچی روکش شده هستند که همه زوایای آنها به اضافه سطوح رویی و پشتی با استفاده از کاغذ محکم به طور کامل پوشش داده شده است.

 مهمترین کاربرد این پنل ها استفاده از آنها به عنوان سقف کاذب می باشد. هرچند در موارد دیگری همچون پوشش دیوارهای قدیمی و یا عنوان دیوار جداکننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 این گچ برگ ها یا کناف در ابعاد 120×240سانتی متر ساخته می شوند. ضخامت آنها متفاوت بوده و در ضخامت های 9.5،6 ، 12.5، 15 و 18 میلی متر ساخته شده اند.

یکی از محاسن این پنل ها وزن سبک و درعین حال استحکام زیاد آنها می باشد. گچ برگ ها به علت سبکی وزن در مقابل زلزله مقاوم هستند و در صورت سقوط صدمات کمتری را وارد می کنند. به عنوان مثال وزن هر متر مربع کناف با ضخامت 12.5 سانتی متر در حدود 8 کیلوگرم می باشد که نسبت به مصالح دیگر وزن بسیار کتری دارد. کناف ها در برابر حرارت مقاوم بوده و عایق حرارتی به حساب می آیند.

 استفاده از گچ برگ باعث کاهش وزن کل ساختمان می شوند. همه کناف ها در برابر رطوبت، حرارت و صدا عایق می باشند .بزرگترین مزیت گچ برگ سرعت نصب آن در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد.

 کناف ها قابل تعویض هستند و چنانچه دچار به هر دلیلی خیش شده و خراب شوند به راحتی قابل تعویض می باشند. به علت وزن سبک و تعداد بالا در متر مکعب، حمل و نقل آنها نسبت به مصالح دیگر بسیار ارزان می باشد.

از گچ برگ به عنوان جایگزین بسیار مناسب برای پوشش سقف های قدیمی استفاده می شود. همچنین جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های قدیمی بنایی بوده و در مکان‌های مختلفی همانند مراکز تفریحی، دانشگاه ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها و بسیاری از اماکن دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 از محاسن سقفهای کاذبی که با استفاده از گچ برگ ساخته شده‌اند این است که سطح یک دست و یک پارچه ای را نسبت به رابیتس و گچ ایجاد می کنند. به دلیل قابلیت انعطاف بالای گچ برگ می توان به راحتی شکل های هندسی بسیار زیبا را در آن خلق کرد و با استفاده از وسایل نورپردازی به این سقف ها  جلوه های بسیار زیبایی داد. 

نورپردازی در سقف ها به این شکل است که به جای تایل های 60×60سانتی متر یک چراغ جایگزین تایل می شود و این عمل باعث می شود که کل فضا روشن شود.

لیست قیمت روز گچ برگ ضد حریق و ضد آب

گچ برگ ها انواع مختلفی دارند یک نوع از آنها گچ برگ های ضد حریق می باشند. در فرآیند تولید این گچ برگ ها در مرحله قبل از روکش شدن گچ به وسیله کاغذ های محکم از مواد ضد حریقی مانند پشم شیشه استفاده می شود. پشم شیشه به گچ  سیال که هنوز سفت نشده است و کاغذها بر روی آن قرار نگرفته اند اضافه می شود .در روش دیگر به بر روی سطح کاغذی گچ برگ ها، روکش الیاف فایبر گلاس اضافه می شود. این الیاف در مقابل حریق مقاوم هستند. این گچ برگ ها در سقف کاذب، پوشش دیوارهای قدیمی و اماکنی که نیاز به این است که نسبت به حرارت مقاوم باشند کاربرد دارند.

گچ برگ های ضد آب و رطوبت گچ برگ هایی هستند که بر روی پوشش کاغذ آنها از مواد ضد رطوبتی مانند روکش آلومینیوم  یا پلیمرهای مانند pvc استفاده شده است. برخی اوقات که برای پوشاندن سقف و به خصوص سقف هایی که لوله ها و تاسیسات ساختمانی از زیر آنها عبور کرده اند از سقف کاذب استفاده می شود. در این حالت ممکن است پشت برگ در اثر تعریق رطوبت ایجاد شود و یا به علت خرابی لوله های تاسیسات آب نشت کند و باعث شود تا گچ برگ ها خیس شوند. در این موارد از گچ برگ های مقاوم در برابر رطوبت که با استفاده از روکش های pvc و آلومینیوم پوشانده شده‌اند استفاده می کنند.

قیمت روز گچ برگ ضد حریق و ضد آب با توجه به نوع مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است.

به عنوان مثال قیمت مواد اولیه ای مانند فایبرگلاس ،pvc  یا روکش آلومینیوم همیشه دارای نوسان است و بنابر این نوسان قیمت این مواد اولیه باعث تغییر در قیمت نهایی محصول یعنی گچ برگ می‌شود. علاوه بر این هزینه‌های نیروی کار سال به سال تغییر می کند و بنابراین هزینه های کارگری و پرسنلی بر قیمت گچ برگ تاثیر می گذارد. با توجه به موارد گفته شده قیمت این گچ برگ ها به روز می باشد. 

جهت آگاهی از قیمت روز این محصولات می توانید با کارشناس فروش تماس برقرار کرده و ضمن کسب اطلاعات دقیق تر در مورد کیفیت این محصولات، درخواست لیست قیمت روز را بنماید.

بازار تولید پر فروش ترین گچ برگ MR

بازار تولید پر فروش ترین گچ برگ MR

نام دیگر پنل گچ برگ MR پنل ضد رطوبت می باشد و از سری خانواده کناف است. این پنل معروف به پنل سبز است و برای مکانهای مرطوب و نم دار ساخته شده است.

 عموماً این گچ برگ در ابعاد 240×120سانتی متر ساخته می شود. این گچ برگ در دو ضخامت 9.5 و 12.5 میلی متر ساخته شده است.

 از این گچ برگ در مکان هایی مانند سقف ها و دیوارهای با رطوبت کم، بهداشتی، اماکن صنعتی، پایانه ها و بیمارستانها استفاده می شود.

 ضد رطوبت بودن این پنل به این معنی نیست که می‌توان آن را مستقیم در تماس با آب قرار داد. برای نصب این گچ برگ ها همانند بقیه گچ برگ های دیگر احتیاج به زیر سازی می باشد.

 قیمت این گچ برگ ها به علت استفاده از روکش آب در آن نسبت به گچ برگ های ساده حدوداً ۳۰ درصد گرانتر است.

تولید گچ برگ MR  بستگی مستقیم به میزان تقاضا برای این محصول دارد. با توجه به فراوانی اماکنی که به این نوع گچ برگ نیاز دارند بازار تولید این محصول روز به روز بیشتر می شود. و این گچ برگ یکی از پرفروش ترین انواع گچ برگ است.

صادرات گچ برگ در ابعاد 60×60 به کویت

ورود گچ برگ به صنعت ساختمان و تنوع بسیار زیاد مدل های آن موجب شده است که کسانی که در صدد تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود هستند به استفاده از گچ برگ روی بیاورند. این امر منحصر به داخل کشور نبوده و زیبایی دکوراسیون ایجاد شده به وسیله گچ برگ ها برای همه مردم جذابیت ایجاد کرده و خواهان استفاده از آن هستند.

کشورهای حوزه خلیج فارس جز کشورهای ثروتمند جهان هستند و در نتیجه ساکنین این کشورها  خواهان تجملات بیشتری هستند. یکی از این تجملات دکوراسیون داخلی منزل می باشد. با توجه به عدم توانایی این کشورها در تولید انواع پنل های کناف تولید کننده های داخل ایران در صدد صادرات به این کشورها به ویژه کشور کویت بر آمدند.

نزدیکی جغرافیایی این کشور به ایران باعث شده است که ارسال محموله های گچ برگ به این کشور با استفاده از لنج ها و کشتی‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد و در نتیجه فرآیند حمل و نقل گچ برگ ها ضایعات کمتری داشته باشند. این مساله یکی از محاسن صادرات گچ برگ به این کشور می باشد. گچ برگ ها معمولاً در سایزهای 60×60 صادر می‌شوند تا احتمال ضایعات به حداقل ممکن برسد.

کاربرد گچ برگ در ساختمان‌ های پیش ساخته

کاربرد گچ برگ در ساختمان‌ های پیش ساخته

قبل از بحث در مورد نقش گچ برگ در ساختمان های پیش ساخته، بیان خلاصه ای در مورد تاریخ خانه های پیش ساخته لازم به نظر می‌رسد. این خانه ها برای اولین بار از چوب ساخته شدند. اولین خانه پیش ساخته چوبی توسط مهاجران انگلیسی به استرالیا منتقل شد.

در آن زمان  و تا حدودی الان هم هدف از خانه پیش ساخته در واقع کاهش هزینه های کارگری و در نهایت قیمت پایین‌تر خانه می باشد تا افراد کم درآمد جامعه صاحب خانه شوند.

 در واقع تعریف ساختمان پیش ساخته این است که مصالح مورد نیاز برای ساختن این ساختمان‌ها در محیطی مانند کارخانه آماده می شوند و در محیط نهایی که همان محل استقرار خانه می باشد مونتاژ شده و خانه را می سازند.

 برای ساختن ساختمان پیش ساخته از مصالح پیش ساخته باید استفاده کرد یکی از این مصالح، پنل های گچی یا گچ برگ می باشد. این پنل ها در پوشش دیوارهای انواع اماکن اداری تجاری و مسکونی استفاده می شوند.

 در گچ برگ های مورد استفاده برای ساختمان های پیش ساخته از فوم عایق پلی یورتان استفاده می شود تا گچ برگ عایق رطوبت، صدا و حرارت باشد. وقتی این گچ برگ ها به هم متصل شدند و دیوار را ساختند از گچ برای پوشش دهی نمای داخلی ساختمان استفاده می کنند و برخی نیز به روکش این پنل ها اکتفا کرده زیرا این پنل ها دارای روکش هایی از جنس ورق های فلزی مانند آلومینیوم و یا pvc هستند.

 از گچ برگ ها برای ساخت خانه های پیش ساخته، همچنین ویلا ها، هتل ها، انبار ها و کارگاه ها استفاده می شود. کاربرد گچ برگ در ساختمان پیش ساخته دارای مزیت های زیر است:

  • سرعت مونتاژ ساختمان بسیار بالا می رود.
  •  به محض نصب پنل های گچ برگ می توان آنها را رنگ آمیزی کرد و نیازی به منتظر ماندن برای خشک شدن آن نیست.
  •  هر نوع کاغذ دیواری را می توان به سرعت بر روی آن نصب کرد.
  •  در برابر رطوبت، صدا و آتش مقاومت بالایی دارند.
  •  عملیات لکه گیری و لکه برداری از آن ها به خوبی انجام می‌شود.
  •  قابل ترمیم هستند در مقابل ضربه استحکام بالایی دارند. 

ابعاد این گچ برگ ها کاملاً انتخابی و به دلخواه مشتری است اما معمولاً عرض آنها 1200 میلی متر و ضخامت آنها بین 30 الی 250میلی‌متر متغیر می باشد.

تعداد برگ با ضخامت ۹.۵ میلی متر در هر پالت

هر پالت دارای ابعاد 1200×2400میلی متر می باشد. معمولاً در این ابعاد پالت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و باید به پالت های با ابعاد کوچک تر تقسیم شود.

 بسته به نوع کاربرد گچ برگ ابعاد متفاوتی از پالت ممکن است مورد نیاز باشد. بنابراین لازم است که پالت به ابعاد کوچک تری تقسیم شود. گچ برگ 9.5 میلی متر به علت اینکه بیشترین کاربرد را در انواع بناها دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است که برش داده شده و به ابعاد کوچک تری تقسیم شود. رایج ترین این ابعاد 60×60سانتی متر می باشد که بیشترین کاربرد را در دکوراسیون منزل، دیوارهای پیش ساخته و سقف کاذب دارد. 

بنابراین تعداد برگ به دست آمده از هر پالت به نوع کاربرد گچ برگ در ساختمان بستگی دارد و از فرمول خاصی تبعیت نمی کند. همچنین گاهی مشتری نیاز به قطعاتی خارج از فرم نرمال دارد و با توجه به سفارش مشتری پالت برش داده می شود.

ابزار برش و نصب گچ برگ

ابزار برش و نصب گچ برگ

همانطور که گفتیم با توجه به نوع کاربرد گچ برگ، پالت باید به قطعات کوچک تری برش داده شود. این برش ها باید بسیار دقیق و بدون شکستگی یا ترک خوردگی باشند تا قطعات کوچک تر به راحتی به همدیگر جفت شوند.

 یکی از این ابزارهای برش استفاده از تیغ برش کناف و شمشه خط کشی می باشد. از ابزارهای دیگر برش گچ برگ می توان به دستگاه برش طولی و برش قرقره اشاره کرد. به وسیله این دستگاه می‌توان برش های به عرض ۵ تا ۶۰ سانتیمتر بر روی کناف انجام داد. همچنین از این روش برای ایجاد صفحات گچی به صورت نوارهای باریک استفاده می شود. برش با استفاده از اره دستی یکی دیگر از روش های برش گچ برگ می باشد.

برای نصب گچ برگ یا کناف نیروی ماهر و ابزار کافی مورد نیاز است. نحوه نصب کناف دیوار با سقف کاذب تا اندازه ای متفاوت است به طوری که در نصب کناف دیوار ابتدا با استفاده از شاسی کشی و پروفایل های گالوانیزه به صورت افقی و عمودی صفحات گچی روی این شاسی ها پیچ می خورند و محکم می گردد.

 برای سقف کاذب قضیه متفاوت است و به شکل متفاوتی از دیوار انجام می شود. برای سقف کاذب ابتدا چهار گوشه سقف را تراز می‌کنند و زیرسازی فلزی را برای نصب کناف یا گچ برگ انجام می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید