قیمت روز گچ برگ در بازار به صورت لیست‌های اینترنتی قابل دسترسی است. این قیمت‌ها با توجه به کیفیت، برند، مواد اولیه استفاده شده، روکش پانل و نحوه خرید تعیین می شوند. شما می توانید بر حسب نیاز و با در نظر گرفتن ضخامت و ابعاد گچ برگ، سفارش خود را ارائه دهید.

قیمت روز گچ برگ درجه یک در بازار

فروش گچ برگ معمولی با قیمتی ارزان

فروش گچ برگ معمولی با قیمتی ارزان

فروش گچ برگ در نقاط مختلف ایران توسط مراکز فروش مختلف انجام می‌شود. قیمت این محصول مانند کالاهای دیگر روزانه در حال تغییر است زیرا به فاکتورهایی بستگی دارد که روزانه تغییر می‌کنند. برندهای مختلف دارای نمایندگی‌های فروش هستند که محصولات خود را به صورت اینترنتی و حضوری عرضه می‌کنند. علاوه بر خرید از طریق نمایندگی‌های فروش، برخی از مشتریان سفارش‌های خود را مستقیما از کارخانه تهیه می کنند، در این صورت می توان گچ برگ را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کرد. 

مراکز خرید پنل گچی ضد حریق با کیفیت

خرید پنل گچی ضد حریق از مراکز مختلف انجام می‌شود. از مهمترین این مراکز می توان به سبک سازه گستران ایران (تهران)، نوین سازه ایران (فارس)،گروه ساختمانی سنا ساز (تهران)، سبک سازه گستر غرب البرز (تهران)، گروه معماری آرشید (یزد)، مروارید بندر پل (هرمزگان)، شرکت عظیم سازه برنا (تهران)، شرکت بهسا ابنیه سازان آکام (تهران)، گروه تجاری آزاد پلاست (مشهد)، شرکت بهین سازان نو اندیش سپاهان (گرمسار)، معمار تجارت رامان (تهران)، گچ پاسارگاد (تهران)، زینو دیزاین ( تهران)، گروه بازرگانی ذوالفقار (قم)، بنا کومه پارس (تهران)، پرشین کناف (تبریز) و … اشاره کرد.

شما می‌توانید از طریق تماس با این مراکز نسبت به خرید پانل‌ها اقدام نمایید. برخی از این مراکز ارائه دهنده مشاوره جهت پیشنهاد مناسب‌ترین نوع پانل به شما می‌باشند. علاوه بر‌این، تعدادی از این مراکز در زمینه صادرات محصولات گچی از جمله پانل گچی نیز فعالیت دارند.

صادرات مستقیم پانل گچ ضد حریق به خارج

صادرات مستقیم پانل گچ ضد حریق به خارج

صادرات پانل گچ می‌تواند کمک شایانی به افزایش درآمد ارزی کشور داشته باشد. پس از اشباع بازارهای داخلی بسیاری از اولید کنندگان محصولات خود را به کشورهای منطقه صادر می‌نمایند. از آنجا که صادرات مواد خام مانند گچ ارزش افزوده نسبتا کمی دارد در نتیجه بهترین راه برای افزایش سود فراوری این مواد است. یکی از روش‌های فراوری، تولید پانل ضد حریق و صادرات آن به کشورهای دیگر است. سهولت در حمل و نقل صادرات پانل های گچی را راحت‌تر کرده است.

یکی از کشورهایی که ایران به طور گسترده محصولات گچی از جمله پانل های گچی ضد حریق را به آن صادر می‌کند، کویت است. از دیگر کشورهایی که ایران می‌تواند صادرات محصولات گچی را به آن‌ها انجام دهد می‌توان به قطر، ترکیه، افغانستان، عراق و سوریه اشاره کرد. برخی از کارخانه‌های تولید کننده گچ برگ با کانتینر توسط کشتی‌ها و شناورهای اختصاصی این محصولات را به اقصی نقاط ایران صادر می‌کنند.

علاوه بر تولید کننده‌های داخلی، برخی از شرکت‌ها با وارد کردن پانل‌های گچی از کشورهای دیگر، نیاز کشور را تامین می‌کنند.  از کشورهایی که به وفور پانل‌های گچی را به ایران وارد می‌کنند، می‌توان به ترکیه و امارات اشاره کرد.

انواع مدل های گچ برگ موجود در بازار

انواع گچ برگ با توجه به نیاز مشتری کاربردهای مختلفی دارند، این مصالح در 4 مدل مختلف موجود می‌باشند که عبارتند از:

  1. پانل گچی معمولی (RG)
  2. پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR)
  3. پانل گچی مقاوم در برابر حریق (FR)
  4. پانل گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM)

به منظور تشخیص راحت‌تر انواع پانل گچی از یکدیگر، این پانل ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. بیشترین تقاضای خرید مربوط به پانل معمولی است. این پانل در مکان‌های خشک و بدون خطر آتش سوزی استفاده می‌شود. از این گچ برگ‌ها برای ایجاد دیوارهای جدا کننده ( پارتیشن)، سقف کاذب و… استفاده می‌شود. از آنجا که این پنل‌ها وزن کمی دارند باعث تحمیل بار اضافی به سازه نمی‌شوند. پنل گچی معمولی به رنگ کرم بوده و در امتداد محور میانی در پشت دارای مهر آبی رنگ کناف است.

 از پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت در محل‌های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می‌شود. در تهیه این نوع گچ برگ از موادی همچون زاج استفاده می‌شود. این گچ برگ‌ها دارای روکش سبز رنگ هستند و در سمت پشتی آن‌ها مهر آبی رنگ کناف چاپ شده است.

از پانل‌های گچی مقاوم در برابر حریق در محیط‌هایی استفاده می‌شود که احتمال آتش سوزی وجود دارد، خصوصا در ساختمان‌های بلند. در ساخت این گچ برگ‌ها از موادی همچون شیشه استفاده می‌شود. این گچ برگ‌ها به رنگ صورتی هستند و در امتداد محور میانی دارای مهر کناف به رنگ قرمز هستند.

پانل‌های گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت در مکان‌های حساس به آتش سوزی و رطوبت مانند موتورخانه‌ها کاربرد دارند. این گچ برگ‌ها به رنگ سبز هستند و در محور میانی در پشت آن‌ها مهر قرمز رنگ کناف چاپ شده است.

پانل‌های گچی مقاوم در برابر حرارت کارایی بسیار بالایی دارند به طوری‌که درصورت بروز آتش سوزی و افزایش شدید دما در یک سمت دیوار، دما در سمت دیگر دیوار تنها چند درجه افزایش می‌یابد.

پانل‌ها خاصیت انعطاف پذیری دارند در نتیجه پانل‌های دارای ضخامت کم می‌توانند در زمینه دکوراسیون و ایجاد قوس و انحنا کاربرد داشته باشند.

پانل‌ها با ضخامت‌های مختلف دارای کاربردهای مختلفی هستند به طوری که:

  • پانل‌های با ضخامت 6 میلیمتر عمدتا در طرح‌هایی که دارای قوس‌های تند هستند استفاده می‌شوند.
  • پانل‌هایی که دارای ضخامت 9.5 میلیمتر هستند نیز برای نواحی دارا قوس استفاده می‌شود و معمولا در ساخت سقف کاذب از این پانل‌ها استفاده نمی‌شود.
  • پانل‌هایی که ضخامت 12.5 میلیمتر دارند برای ساخت دیوارهای جداکننده، پوششی، سقف‌های کاذب ساده و دکوراتیو استفاده می‌شوند.
  • پانل‌های دارای ضخامت ۱۵ میلیمتر و بالاتر در مکان‌های خاصی که نیاز به استحکام دارند استفاده می‌شوند.

باید به این نکته توجه کنیم که نمی توان وزن سقف را بر روی دیوارهای ساخته شده از پانل گچی تحمیل کرد. از این دیوارها معمولا تنها برای جدا کردن قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود‌. 

انواع بسته بندی گچ برگ در بازار

انواع بسته بندی گچ برگ در بازار

بسته بندی گچ برگ با توجه به ابعاد و ضخامت قطعات انجام می‌شود. تعداد قطعات بسته بندی شده در یک پالت بسته به کارخانه تولید کننده متفاوت است  به طوری‌که در مورد پانل گچی معمولی بسته بندی می‌تواند به صورت زیر انجام شود:

  • قطعات دارای سایز 1200 در 2400 با ضخامت 12.5 میلیمتر درون پالت‌های 80،84  یا 108 قطعه‌ای
  • قطعاتی با ابعاد 1200 در 2500 و ضخامت 12.5 میلیمتر داخل پالت‌های 80 یا 84 قطعه‌ای
  • قطعه‌های دارای ابعاد 1200در 2800 با ضخامت 12.5 میلیمتر درون پالت‌های 72 قطعه‌ای
  • قطع‌هایی با ابعاد 1200 در 3000 و ضخامت 12.5 میلیمتر به صورت پالت‌های 60، 68  یا 70 قطعه‌ای بسته بندی می‌شوند

البته تعداد قطعات در هر پالت بسته به کارخانه تولید کننده می‌تواند متغیر باشد.

بسته بندی پانل گچی ضد حریق معمولا به صورت زیر انجام می شود:

  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 2400 و با ضخامت 12.5 میلی‌متر در پالت‌های 72 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 2500 و همچنین ضخامت 12.5 میلیمتر در یک پالت‌ 72 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 2800 و نیز 12.5 میلیمتر ضخامت در پالت‌های 72 قطعه‌ای
  • قطعات با ابعاد 1200 در 3000 و 12.5 میلیمتر ضخامت در پالت‌های 60 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 2400 و ضخامت 15 میلیمتر در پالت‌های 60 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 3000 با ضخامت 15 میلیمتر در پالت‌های 52 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 2400 با ضخامت 18میلیمتر در پالت‌های 52 قطعه‌ای
  • قطعات دارای ابعاد 1200 در 3000 با ضخامت 18میلیمتر در پالت‌های 40 قطعه‌ای

درباره ی گچ برگ چه می دانید ؟

گچ برگ (پانل گچی، دیوار گچی از پیش ساخته) محصولی است که امروزه در صنعت ساختمان استفاده زیادی دارد. هسته گچ برگ از جنس گچ بوده و با روکشی از جنس سلولز پوشش داده شده است. اندازه دانه‌های گچ در پانل‌های گچی ریز‌تر از دانه‌های گچ ساختمانی معمولی است. گچ برگ‌ها به صورت مکعب مستطیل ساخته می‌شوند و دارای سطحی کاملا صاف هستند. برای استفاده از گچ برگ در ساختمان از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که رنگی کاملا یکسان با گچ برگ دارند.

در حال حاضر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که این مصالح دارند مورد استقبال فراوان مهندسین و سازندگان ساختمان قرار گرفته‌اند. گچ برگ‌ها علی رغم وزن کم از استحکام بالایی برخوردار هستند، برای استفاده از آن‌ها در ساختمان نیاز به مصالحی همچون سیمان، ماسه، گچ، خاک و … وجود ندارد. این مصالح به عنوان عایق فاکتورهای مختلف کاربرد دارند. در صورت خرابی تنها قسمت آسیب دیده تعویض می‌گردد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این پانل‌ها سبک بودن آن‌هاست، در نتیجه بار مرده تیغه‌های داخلی ساختمان نسبت به ساختمان‌های سنتی حدود یک پانزدهم است. در صورت بروز زلزله‌های شدید و مخرب اگر تخریب این پانل‌ها صورت گیرد خطر جانی بسیار کمی ساکنان ساختمان را تهدید می‌کند. با این حال استحکام این گچ برگ‌ها بسیار زیاد است و تا حد زیادی در برابر تخریب مقاوم هستند. به دلیل صاف و صیقلی بودن سطح گچ برگ‌ها نیازی به صاف کاری و اندود کاری نیست. از آنجا که قالب گچ برگ‌ها یکسان است در نهایت دیوار ساخته شده دارای سطحی یک پارچه خواهد بود.

از دیگر مزایای استفاده از این مصالح می‌توان به عدم نیاز به زیر سازی اشاره کرد، علاوه بر آن در صورت بروز خرابی در تاسیسات ساختمان مثل لوله کشی قسمت آسیب دیده به راحتی شناسایی و تعویض می‌گردد. این پانل‌ها به دلیل عایق بودن باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شوند. استفاده از گچ برگ باعث کاهش تولید نخاله‌های ساختمانی می‌شود. به طوری که نسبت تولید نخاله‌های ساختمانی در دیوارهای ساخته شده از گچ برگ به دیوارهای سنتی حدود ۱ به ۵ است. به دلیل سهولت در نصب پانل گچی نیاز به نیروهای اجرایی با تخصص‌های مختلف ( نیرو جهت دیوار چینی، گچ کاری و…) کاهش می‌یابد. گچ برگ‌ها را می‌توان روی قاب چوبی یا فلزی نصب کرد. به دلیل شیارهای موجود در پانل گچی سیم کشی ساختمان به سهولت انجام می‌شود. امکان نصب کاشی و سرامیک بر روی پانل‌های گچی وجود دارد و برای اتصال بهتر کاشی و سرامیک می‌توان بر روی پانل‌ها از توری رابیتس استفاده کرد. بیش از ۷۵ درصد پانل‌ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارا می‌باشند. گچ برگ علاوه بر اینکه ظاهر ساختمان را به روز‌تر می‌کند باعث افزایش فضای در دسترس در ساختمان نیز می‌شود. قطر دیوارهای ساخته شده از پانل گچی کمتر از دیوارهای سنتی است. 

پانل‌ها در ابعاد 1200 در 3000 تا 1200 در 2400 میلیمتر و ضخامت 6، 9، 12.5، 15 و یا 18 میلیمتر تولید می‌شوند. تنوع در ضخامت یکی دیگر از خصوصیات مطلوب گچ برگ می‌باشد. 

هنگام نصب پانل گچی باید به این نکته توجه شود که دمای محیط نباید از ۴ درجه سانتی گراد کمتر باشد و در صورتی که برای نصب از چسب استفاده شود دما نباید از ۱۰ درجه سانتی گراد کمتر باشد. همچنین لازم است دما از ۳۵ درجه سانتی گراد بالاتر نباشد. در صورت بالا بودن دما بهتر است از تهویه مناسب استفاده شود.

تفاوت گچ برگ و تایل سقفی

تفاوت گچ برگ و تایل سقفی

تایل گچی نوعی تایل است که در ایجاد سقف کاذب کاربرد دارد. برای افزایش مقاومت این تایل‌ها در برابر رطوبت از روکش آلومینیومی استفاده می‌کنند.تایل‌های دارای روکش آلومینیومی برای استفاده در مکان‌هایی مناسب هیتند که احتمال ریزش آب به پشت آن‌ها وجود دارد، مانند مناطق مرطوب و شرجی. انواع دیگر این تایل‌ها شامل تایل ساده با روکش PVC پشت آلومینیوم، آکوستیک دایره‌ای سوراخ نامنظم، تایل مربعی و… است. تایل‌های دارای روکش آلومینیوم نیازی به رنگامیزی ندارند. نوع ساده تایل فاقد سوراخ است در نتیجه جذب صدا را انجام نمی‌دهد. تایل‌های ساده در دو نوع ساده و روکش‌دار در بازار موجود هستند. در تولید تایل‌ها امکان ایجاد طرح‌های متنوع وجود دارد. تایل گچی دارای تنوع رنگ است. در واقع رنگ پذیری در این مصالح بسیار بالا است و رنگامیزی با کیفیت خواهد بود. در انواع آکوستیک داخل سوراخ‌های تایل موادی قرار می‌دهند که جذب صدا را انجام می‌دهند در نتیجه به صورت عایق صدا عمل می‌کنند.از این نوع تایل معمولا در سالن‌های سینما، آمفی تئاتر، دفاتر کار و … استفاده می‌شود‌. نوع دیگر تایل‌ها، تایل پوشالی است که در ساخت آن‌ها پشم چوب طبیعی و پودر مگنزیت استفاده می‌شود. تایل‌های گچی طرح‌دار در سقف‌های‌ کاذب مشبک کاربرد دارند. این تایل‌ها از استحکام بسیار بالایی در برابر فشارهای فیزیکی و ضربه‌های مکانیکی برخوردار هستند. این نوع از تایل‌ها علاوه بر زیبایی در بافت خاصیت آکوستیک، و امکان رنگامیزی نیز دارند و محیط زیبایی را فراهم می‌کنند. انواع تایل‌های گچی در ابعاد در سانتی متر تولید می‌شوند و از نظر ابعاد نسبت به پانل گچی محدودیت دارند. از نظر وزن پانل گچی معمولی دارای ضخامت 12.5 میلیمتر وزنی معادل 15 کیلوگرم بر متر مربع را به سازه وارد می کند. تایل‌های گچی نیز وزنی معادل 15 تا 18 کیلوگرم دارند. 

با توجه به شرایط ساختمان و این که نیاز به عایق رطوبت، حریق، رطوبت و حریق و یا عایق صدا وجود دارد، می‌توان از پانل یا تایل گچی استفاده کرد. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید