قیمت تایل گچی در بازار تهران با توجه به نوع تایل، هزینه نصب و مکان مورد نظر برای نصب تایل سنجیده می شود. مدل های مختلفی از تایل گچی وجود دارد که این عامل نیز از فاکتور های مهم برای تعیین قیمت این کالا می باشد.

آخرین قیمت تایل گچی درجه یک در بازار تهران

بهترین مرکز خرید انواع مدل تایل گچی در ایران

تایل گچی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ انواع مدل تایل در کدام مراکز عرضه می شوند؟ تایل گچی یکی از انواع مصالح ساختمانی است که نوعی سقف کاذب به شمار آمده و یکی از هدف های کاربرد آن طراحی و تزیین در دکوراسیون می باشد.

انواع مختلفی از تایل گچی بنا به کاربرد و محل مورد استفاده وجود دارند. پشت برخی از تایل های گچی لایه ای از آلومینیوم به کار رفته است که در مکان هایی که در معرض رطوبت قرار دارند نصب می شود تا از ورود و نفوذ آب به آن جلوگیری نماید.

از انواع دیگر تایل می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • تایل ساده روکش دار پی وی سی
  • تایل سوراخ دار دایره ای
  • تایل مربعی
  • تایل گچی اکوستیک
  • تایل بدون روکش

این مدل ها توسط بهترین مراکز خرید به مشتریان عرضه می شود. در ایران بسیاری از مراکزی که عرضه کننده تجهیزات و مصالح ساختمانی هستند این کالا را نیز در کنار سایر اقلام خود به فروش می رسانند.

یکی از خدماتی که از طریق این مراکز می توان دریافت کرد، خدمات مشاوره در مورد کیفیت و انتخاب تایل مناسب می باشد. مثلا این واحد ها می توانند در مورد مزایای استفاده از تایل گچی، مکان مورد استفاده و ویژگی های آن اطلاعات مفیدی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

مزایای زیادی برای تایل گچ عنوان شده است که عبارتند از:

  • نصب ساده و آسان و تعمیر راحت
  • سرعت بالا در زمان نصب
  • دسترسی ساده به فضای تاسیساتی
  • امکان جلوگیری از خروج صدا از محیط و قابلیت تنظیم از این جهت
  • دارای تنوع رنگ و اشکال گوناگون

مزایای فوق تنها بخشی از اطلاعاتی است که توسط مراکز خرید به مشتریان ارائه می شود. کاربرد های زیادی برای این تجهیزات در نظر گرفته شده است که به نوع تایل بستگی دارد. به طور کلی دو نوع سازه پنهان با قابلیت نصب از پایین و سازه نمایان با قابلیت نصب از بالا از جمله نمونه های تایل است که تعیین کننده کاربری آن می باشد.

کارشناسان واقع در مراکز خرید می توانند از محل نصب تایل بازدید کرده و راهنمائی های لازم را به افراد در این زمینه در مورد انتخاب تایل مناسب ارائه نمایند.

فروش تایل گچی سوراخ منظم به قیمت درب کارخانه

فروش تایل گچی سوراخ منظم به قیمت درب کارخانهیکی از پرمصرفترین انواع تایل گچی نوع سوراخ دار منظم آن است. این نوع تایل ها از خانواده سقف کاذب بوده و دارای فویل آلومینیومی در پشت می باشند.

مهمترین مشخصه این تایل ها که نامگذاری آنها بر این اساس صورت گرفته است، سوراخ دار بودن آنهاست که ممکن است تایل سوراخ نامنظم بوده یا دارای سوراخ ها منظم و یک شکل باشد.

استفاده از این تایل ها جهت زیر سازی شبکه در رنگ های طلایی و سفید و آینه ای گزینه بسیار مناسبی می باشد. ابعاد این تایل ها 60 در 60 سانتی متر بوده و پس از اجرا از زیبایی خاصی برخوردار می باشند.

فروش این کالا توسط کارخانجات تولید کننده به قیمت درب کارخانه صورت گرفته و به همین دلیل افرادی که متقاضی خرید تایل گچی در متراژ زیاد هستند می توانند آن را با قیمت مناسب و ارزان تر از بازار خریداری نمایند.

کارخانجات و شرکت های تولید کننده عملیات ارسال و نصب را نیز برای مشتریان بر عهده گرفته و معمولا در پروژه های بزرگ ساختمانی که حجم کار قابل توجهی دارند تخفیف های ویژه ای را برای خریداران در نظر می گیرند.

این مراکز به دو شیوه به فروش کالای خود می پردازند. فروش نقدی و فروش مدت دار که هر کدام شرایط خاص خود را دارد و بنا به امکانات در دسترس خریداران انتخاب می شود. 

این مراکز خدمات نصب و تعمیر را نیز در صورت لزوم و تقاضای مشتری انجام می دهند و به تخمین دقیق مقدار تایل مورد نیاز می پردازند.

طراحان داخلی می توانند در زمینه انتخاب تایل مناسب برای هر مکان نظرات مفیدی را ارائه دهند که به کار گیری آنها جلوه خاصی به محیط می بخشد. از طرفی فروش تایل گچی با معرفی انواع مختلف تایل و موارد مناسب برای هر مکان از سوی فروشنده صورت می گیرد.

به عنوان مثال پارکینگ ساختمان های آپارتمانی یکی از مکان های مناسبی است که می توان از تایل گچی در آن استفاده نمود. تایل های گچی ضمن این که از قیمت بسیار مناسب و ارزانی برخوردار هستند گزینه بسیار خوبی برای این بخش از ساختمان نیز می باشند.

راهنمای خرید تایل آکوستیک گچی پانچ دایره ای

همان طور که بیان شد، تایل های گچی دسته ای از سقف کاذب می باشند که در ابعاد 60 در 60 تولید می شوند. 

علت نامگذاری تایل های گچی به دلیل به کار بردن گچ در قسمت مرکزی آنها می باشد که به وسیله روکشی از پی وی سی پوشانده می شوند. 

طرح های متنوعی از تایل با کاربری های متنوع ساخته شده است که نوعی از آن آکوستیک یا ضد صدا نامیده می شود. تایل آکوستیک گچی از نفوذ هر گونه صدا جلوگیری نموده و به همین دلیل برای مکان هایی که در معرض سر و صدای زیاد می باشند بسیار مناسب هستند.

از دیگر کاربری های این گونه تایل ها، بهبود کیفیت صدا می باشد و بر این اساس انواع مختلفی از آنها طراحی شده اند که در زمان خرید باید به این موضوع توجه شود. به همین دلیل یکی از مواردی که در زمان خرید باید مد نظر قرار گیرد توجه به نوع تایل است. به عنوان مثال می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • دسته ای که از طریق شبکه از سقف آویزان هستند.
  • نوع دیگر که به صورت مستقیم به سقف وصل می شوند.
  • نوع سوم که به سطوح دیوار قابلیت نصب دارند.

یکی از طرح های متنوع، طرح تایل پانچ دایره ای است که ممکن است دارای اشکال منظم یا نامنظم باشد. یکی دیگر از مواردی که می تواند راهنمای خریداران تایل آکوستیک باشد، توجه به مکان استفاده از آن است.

تایل گچی دایره ای در سقف کاذب کناف به کار می رود و از این رو طراحانی که به دنبال استفاده از تایل گچی می باشند باید در مورد به کارگیری این تجهیزات برای مکان های مناسب آن اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار دهند.

به عنوان مثال مکان هایی نظیر آمفی تئاتر ها، سالن های کنفرانس، فضا های تجاری و درمانی و پارکینگ از جمله بخشی از اماکنی هستند که جهت از بین بردن انعکاس صدا از تایل های اکوستیک در آنها استفاده می شود.

تایل های دایره ای در صورتی که به شکل منظم و با فاصله از یکدیگر تنظیم و برش داده شده باشند تایل منظم و در صورتی که از نقوش با فاصله مشخص تشکیل نشده باشند به نوع نامنظم دسته بندی می شوند.

تایل گچی صوتی با خاصیت جذب صوت برای مکان هایی که در بالا به آنها اشاره شد گزینه بسیار مناسبی می باشند. در مورد خرید تایل های گچی آکوستیک باید در مورد پوشش دار یا بدون پوشش بودن آن تصمیمات لازم اتخاذ شود. انتخاب نوع پوشش دار به وسیله یک لایه آلومینیومی پوشیده شده است که به منزله مانع و عایقی در مقابل رطوبت و آب قرار می گیرد. 

بنابراین در صورتی که قرار است این تایل ها در مکان های مرطوب مورد استفاده قرار گیرند باید به این خصوصیت این مواد توجه شود. در صورتی که تایل در مکان هایی مانند بیمارستان ها که نیاز به سکوت دارند نصب شود باید به ویژگی ضد صدا بودن در آن توجه شود. 

معرفی تایل گچی کراس فیشر

تایل کراس فیشر گروهی از تایل های گچی می باشند که ممکن است آکوستیک باشند یا این که فاقد این ویژگی باشند.

ضخامت های تایل گچی در اندازه های 8، 12 و 15 میل تولید می شوند که در صورتی که در آنها از خصوصیت ضد صدا بودن همراه باشند مناسب فضاهایی مانند اتاق های کنفرانس و استودیو و سالن های صدابرداری باشند.

از طرفی تایل گچی کراس فیشر ممکن است دارای لبه یا بدون لبه باشد. تایل های لبه دار در سطحی پایین تر از سقف کاذب نصب شده و نصب آنها به گونه ای است که قابل مشاهده می باشند. تایل های بدون لبه به صورت مشبک در فضای سقف جای می گیرند.

رنگ این دسته از تایل ها در زمینه هایی چون سفید، کرم ریز و درشت می باشند. به جز عامل رنگ برخی از ترکیبات شیمیائی نظیر زئولیت که متشکل از آلومینا سیلیکات است به عنوان جاذب سطحی عمل کرده و در ساختار تایل گچی کراس فیشر به کار برده می شوند.

زئولیت سبب کاهش آلودگی هوا در فضا و مکان های بسته بوده و هوای داخل این محیط ها را به نوعی پاک سازی می کنند. به عنوان مثال در صورتی که در فضا بوی دید سیگار باشد زئولیت به پاک سازی و جذب دود سیگار کمک می کند. 

روش نصب تایل گچی از هر مدلی که باشد مانند تایل گچی لوزی ممکن است به شکل پنهان یا نمایان نصب شود که هر کدام مستلزم به کارگیری راهکار های خاص خود است.

تایل کراس فیشر عموما در سایز های متداول مانند 60 در 60 سانتی متر تولید شده و یکی از ویژگی هایی که دارند تنوع ظاهری و رنگ و طرح در آنهاست که آنها را مناسب ساخت در مکان های مختلف ساخته است.

در صورتی که خریداران در مورد کاربرد تایل گچی اطلاعات کافی را نداشته باشند می توان در مورد مشخصات فنی و همچنین طول عمر مفید این تجهیزات به آنها اطلاعات لازم را منتقل ساخت.

یکی از این موارد در مورد نحوه تعویض و نصب تایل های آسیب دیده است که نیاز به تعمیر دارند. در این صورت خریداران باید بدانند که نصب و تعویض تایل های آسیب دیده به راحتی امکان پذیر بوده و به همین دلیل به راحتی می توان تایل نو را جایگزین آن ساخت. 

مشخصات فنی تایل گچی سوراخ نامنظم

مشخصات فنی تایل گچی سوراخ نامنظم همان طور که در مطالب قبلی نیز بیان شد تایل های گچی به دلیل مزایایی که دارند امروزه به یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی تبدیل شده اند. 

طراحی و اشکال مختلف از جمله یکی از مشخصات فنی و ویژگی هایی است که تایل گچی از آن برخوردار است. به عنوان مثال طرح های تایل گچی ممکن است به صورت سوراخ دار باشند که این سوراخ ها به شکل نامنظم بوده یا این که از یک نظم خاص پیروی کنند.

این دسته از مصالح به گروه سقف کاذب تعلق داشته و دارای تیپ دور پانل و فویل آلومینیومی بوده و به همین دلیل برای مکان های مرطوب قابلیت استفاده را خواهند داشت.

مزایای موجود در این تایل ها به نوعی جزء مشخصات فنی آنها محسوب می شود. به عنوان مثال موارد زیر نشان دهنده بخشی از مشخصات فنی تایل گچی می باشد:

نصب سریع و آسان به ویژه در زمانی که یک تایل آسیب دیده است این امر به راحتی ممکن است. به این ترتیب می توان تایل آسیب دیده را برداشت و آن را با تایل نو جایگزین نمود.

طراحی در اشکال مختلف با قابلیت های گوناگون مناسب استفاده در مکان های گوناگون

طراحی خاص در امکان پذیر ساختن دسترسی آسان به فضای تاسیساتی پشت تایل. این کار با برداشت تایل ها انجام گرفته و در صورتی که سقف نیاز به تعمیرات خاص داشته باشد می توان به راحتی عملیات مربوط به آن را انجام داد. این مسئله به ویژه در زمان بهره برداری ساختمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

در ساخت این گونه قطعات می توان به آن خواص مانند خاصیت جذب صوت را بخشید. به این گونه مکان هایی که نیاز به کاهش سرو صدا دارند می توانند به راحتی از انتقال صوت جلوگیری نمایند.

نصب تایل گچی بر اساس واحد متر مربع محاسبه می شود و معمولا شرکت هایی که به تولید و فروش این کالا می پردازند عملیات نصب را نیز بر عهده می گیرند. 

ضخامت از دیگر مشخصات فنی تایل گچی است که قابل انتخاب بوده و مدل های ضخیم تر قیمت بیشتری دارند. ضخامت 8، 12 و 15 میل از جمله ضخامت های در نظر گرفته شده برای تایل گچی می باشند که بستگی به نظر خریدار و انتخاب او دارد. 

به دلیل طراحی خاص تایل امکان دسترسی به فضای پشت وجود دارد و به همین دلیل می توان در کنار ایجاد این خصوصیات به آن خواصی مانند عایق حرارت بودن نیز بخشید.

انعطاف پذیری تایل گچی در زمان معماری و انتخاب نوع طراحی ساخت سقف معلق تزیینی یا دکوراتیو از دیگر مشخصات فنی تایل گچی است که خریداران به آن توجه داشته و بر این اساس به تهیه آن می پردازند. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید