در این مقاله سعی داریم به صورت اجمالی به معرفی انواع پنل گچ برگ، کاربردها، ویژگی و مزیت بکارگیری آنها، فرآیند تولید و بررسی قیمت هر متر مربع از این محصولات در بازار بپردازیم. گچ برگ فروش عمده، قیمت و نرخ ارزان تری نسبت به ارقام دیگر دارد. امروزه چالش های زیادی بر سر راه فعالین برای تولید، فروش و خرید انواع گچ برگ وجود دارد. بهترین راهکار جهت افزایش فروش و کسب سود در بازار رقابتی این روزها چیست؟فروش عمده گچ برگ با قیمتی ارزان

مراکز خرید گچ برگ درجه یک به صورت عمده

مراکز خرید گچ برگ درجه یک به صورت عمدهگچ برگ با اسامی دیگری مانند صفحات روکش دار گچی، پانل، تایل گچی و گچ پیش ساخته در صنعت ساختمان سازی نیز شناخته می شود. در یک تعریف کلی به صفحه یا روکش گچی که اطراف آن را یک لایه سلولزی پوشش داده است را گچ برگ می نامند.
این پنل ها با استفاده از بتونه های درزگیر و خمیر مخصوص بر روی انواع دیوار یا سقف نصب و معمولاً در نمای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه یکی از مهمترین ملزومات در صنعت ساختمان سازی خشک، همین پنل ها هستند که با ضخامت و اندازه های متعددی تولید و روانه بازار مصرف می شوند.
از نظر سایز و اندازه، گچ برگ ها می توانند ابعادی بین 120* 240 داشته باشند. ضخامت ورق ها نیز بین 8 تا 25 میلیمتر متغیر است و بنا به نوع ساختمان و دیوار مورد نظر، گچ برگ مناسب مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید گچ برگ محدود به یک یا چند فعال نمی شود. به علت تقاضای بالا، حجم تولیدات طی سالهای اخیر سیر صعودی داشته است. امروزه فعالین در قالب تولید کننده، نمایندگی، شرکت های وارداتی، مشاوره و مراکز خدماتی در زمینه عرضه، خرید و فروش عمده و نصب انواع گچ برگ ایرانی و خارجی فعالیت دارند.
در این میان شناخت ویژگی های کیفی و کمی، اطلاع از تولیدات جدید، قیمت ها و کاربرد این محصولات به ویژه برای خریداران و صادر کنندگان می تواند مفید واقع شود.

نمایندگی پانل گچ MR

پانل گچ MR به پنل های سبز با خاصیت ضد رطوبت نیز معروف هستند. این محصول با هدف بکارگیری در محیط های نم دار طراحی شده و زیر مجموعه ای از گچ برگ های کنافی به شمار می آیند.
از نظر ضخامت به ورق های 9.5 و 12.5 میلیمتری تقسیم شده که در ابعاد 120*240 سانتی متری نیز تولید می شوند. ضد رطوبت بودن و مقاومت در برابر عوامل محیطی این گچ برگ ها موجب شده تا آنها به یکی از پرطرفدارترین انواع پنل های خشک در صنعت ساختمان تبدیل شوند. از جمله مهترین کاربردهای این نوع گچ برگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب در سرویس های بهداشتی
  • مناسب برای محیط آشپزخانه
  • سقف بیمارستان ها
  • دیوارهایی با رطوبت محدود
  • محیط های صنعتی
  • سقف پایانه ها

نکته مهم در مورد استفاده از این محصولات آن است که قابلیت قرار گرفتن در معرض مستقیم حرکت آب را ندارند و به همین علت برای نصب در استخرها به هیچ عنوان مناسب نخواهند بود.
قیمت پانل گچ MR به علت خاصیت ضد رطوبت بودن به مراتب حدود سی درصد گران تر از مدل های ساده است. هر چند با یکبار هزینه کردن و تهیه نمونه های مرغوب، ساختمان یا محیط کاری شما برای سالیان سال نیاز به تعمیر نخواهد داشت.
مدل های اصلی و استاندارد این محصول را می توانید از مراکز نمایندگی پانل گچ MR و برندهای معتبر تولیدی تهیه کنید. البته قبل از اقدام به سفارش و خرید، مشاوره با شرکت های خدماتی فعال در این زمینه امری حیاتی است. چرا که استفاده از این پنل ها در هر محیطی مناسب نیست و باید متناسب با محیط مورد نظر نوع حرفه ای از پنل ها انتخاب و کار گذاشته شوند.

فروش انواع گچ برگ

فروش انواع گچ برگ صفحات روکش دار گچی از نظر نوع کاربرد و کارآیی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. آشنایی با تمامی مدل ها می تواند کمک شایانی به انتخاب دقیق و کارآمدتر آنها کند. به طور کلی گچ برگ ها را می توان در چهار گروه طبقه بندی نمود:

  1. گچ برگ معمولی یا ساده: به مدل هایی می گویند که لبه طولی و سطح آنها با کاغذهای مخصوص پوشانده و محکم می شوند.
  2. گچ برگ مقاوم در برابر رطوبت: نمونه های MR هستند که در بالا به صورت مفصل به آنها اشاره شد.
  3. گچ برگ مقاوم در برابر آتش: اگر در ترکیبات این صفحات از الیاف فایبرگلاس استفاده شود، محصول نهایی در برابر حرارت و آتش مقاوم خواهد بود.
  4. گچ برگ مقاوم در برابر آتش و رطوبت: پنل هایی با ترکیبات گچ، فایبرگلاس و مواد مقاوم در برابر رطوبت را شامل می شوند.

تمامی این محصولات در ابعاد و سایزهای متنوعی ساخته و تولید می شوند. به عنوان مثال گچ برگ ساده به عنوان پرمصرف ترین مدل های تولیدی در ابعاد 1200 تا 2400 میلیمتری قابل تهیه هستند. هر متر مربع از این محصول نیز وزنی معادل 5.4 کیلوگرم دارد.
فروش گچ برگ به صورت عمده و ورقه ای صورت می گیرد. در فروش های عمده معمولاً محصولات ارسالی بر روی پالت هایی از جنس چوب یا پلاستیک بسته بندی می شوند.
اگر ضخامت گچ برگ ها 7.5 میلیمتری باشد بر روی هر پالت 140 برگ بسته بندی می شود. گچ برگ های 9.5 و 12.5 میلیمتری نیز به ترتیب با 100 و 80 برگ بر روی پالت های چوبی یا پلاستیکی بسته بندی و برای خریداران عمده ارسال خواهند شد.
تمامی پنل ها یا گچ برگ های نام برده تقریباً دارای وزن سبکی هستند. دلیل این امر را می توان در ترکیبات اولیه آنها جستجو نمود. گچ به عنوان ماده اصلی به همراه هوا بین دو صفحه یا سطح کاغذی کاملاً فشرده می شوند که در نهایت استحکام بالا و همچنین وزن سبک محصول نهایی را در پی خواهد داشت.

قیمت بازاری گچ برگ با کیفیت

یکی از فاکتورهای مهم در سفارشات عمده و افزایش فروش یک برند تولیدی، قیمت و نرخ عرضه محصولات به بازار است. اغلب خریداران و فعالین به دنبال ارزان ترین  انواع گچ برگ مرغوب و با کیفیت هستند. شاید دستیابی به این امر کار چندان آسانی نباشد اما بدو شک شدنی خواهد بود.
همانطور که می دانید قیمت ها تحت تاثیر عوامل فنی، کیفی و کمی همواره متغیر هستند. یکی از مهمترین فاکتروها در تعیین قیمت هر متر مربع از گچ برگ ها ترکیبات دوغاب و جنس روکش ها است.
به عنوان مثال در ترکیب گچ برگ ضد آتش از الیاف فایبر گلاس استفاده می شود که باعث افزایش قیمت فروش آنها در بازار شده است. از دیگر فاکتورها می توان به تکنولوژی تولیدی این محصولات اشاره نمود. هر چقدر که از یک سو دستگاه ها پیشرفته تر و اتوماتیک باشند و از سوی دیگر نیروی کار انسانی کمتر باشد، هزینه ها کاهش و قیمت تمام شده نیز سیر نزولی خواهد داشت.
برند و کیفیت محصول نهایی از دیگر عوامل کمی هستند که بیانگر قیمت ها خواهند بود. برخی برندها به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب تر نسبت به رقبا محصولات خود را با نرخ گران تری عرضه می کنند.
قیمت گچ برگ می تواند تحت تاثیر میزان عرضه و تقاضا نیز متغیر باشد. به عنوان مثال تقاضای خرید برای گچ برگ های ساده معمولاً بیشتر از ارقام ضد رطوبت و ضد آتش است. همین امر میزان تولید این مدل ها را افزایش داده و در نهایت موجب کاهش قیمت ها نیز شده است.
اغلب روکش های بکار رفته در تولید گچ برگ ها وارداتی از کشور چین هستند. با توجه به این موضوع هزینه های وارداتی و نوسانات نرخ ارز مبادلاتی نیز بر کاهش یا افزایش انواع تولیدات تاثیرگذار است.
در نهایت باید اشاره کرد که کارخانه های بزرگ تولیدی در این صنعت، خود به صورت اختصاصی دارای معادن گچ هستند و از این بابت نیاز به هزینه زیادی نخواهند داشت. پس گاهاً قیمت مواد اولیه برای برخی برندها نسبت به دیگر رقبا ارزان تر خواهد بود که در نتیجه حاشیه سود آنها افزایش خواهد یافت.

کاربردهای گچ برگ یا پانل گچی

کاربردهای گچ برگ یا پانل گچی همانطور که اشاره شد گچ برگ ها به عنوان سقف های کاغذب از پیش ساخته در نمای داخلی ساختمان ها کاربردهای بسیاری دارند. از بکارگیری برای تزئین سقف سالن های پذیرایی گرفته تا استفاده در سرویس های بهداشتی از جمله موارد کاربردی این محصولات هستند.
صفحات و پنل های گچی ساده معمولاً به عنوان دیوارهای جدا کننده مورد استفاده قرار می گیرند. پوشش دادن دیوارهای سنتی و حذف گچ های معمولی نیز از دیگر کاربردهای آنها به شمار می روند.
انواع پنل گچی مقاوم در برابر آتش نیز علاوه بر موارد بالا می توانند به عنوان پوشش دهنده تیرهای فلزی و بتنی و ستون های بزرگ در برخی صنایع و کارخانه ها به کار گرفته شوند.  از موراد کاربرد پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت نیز برای دیوار آشپزخانه، سرویس هاس بهداشتی و هر قسمت از محیط خانه یا ساختمان که با رطوبت سر و کار دارد می توان نام برد.
ارقام مختلف این محصول به علت وزن سبکی که دارند انتخاب مناسبی برای سقف ساختمان های اداری و بیمارستانی هستند. به طور کلی در محیط هایی که عملیات تعمیراتی زیاد صورت می گیرد می توان این پنل ها را به راحتی نصب کرد.

فرآیند تولید گچ برگ مرغوب

تا به اینجا با انواع گچ برگ، تعاریف، کاربردها و چگونگی قیمت گذاری آنها آشنا شدید. در اینجا به شیوه تولید انواه گچ برگ به عنوان بخش مهمی از خانواده سقف های کاغذب خواهیم پرداخت. آشنایی جزئی با این فرآیند به ویژه برای فعالین می تواند مفید باشد و باعث افزایش آگاهی آنها شود.
در اولین مرحله گچ بتا به عنوان ماده اولیه اصلی را با آب و مواد دیگر مانند چسب مخلوط کرده و در دستگاه همزن صنعتی بزرگی میریزند. این فرآیند تا زمانی که یک مایع همگن و به عبارتی خمیر سیال به دست آید ادامه می یابد.

در مرحله دوم ابتدا مقوایی که در هر متر مربع دارای وزنی معادل 350 گرم است را آماده می کنند و خمیر تولیدی را روی آن میریزند. توجه کنید که در طول این فرآیند مقوا بر روی یک نوار لاستیکی محرک در حال حرکت و چرخش است.
بعد از ریختن خمیر یک رول مقوایی دیگر با همان وزن و ضخامت حدود 0.6 میلیمتر به عنوان لایه بالایی رو خمیر قرار داده شده و از روی غلط های مخصوص عبور داده می شوند.
خمیر یا همان گچ برگ که هم اکنون ضخامتی حدود 9.5 میلی متر دارد بین دو لایه کاغذ محصول و بعد از گذشت چند ساعت کاملاً خشک می شود. در نهایت گچ ها که هنوز اندکی خیس هستند به وسیله یک قیچی در طول های مورد نظر برش داده می شوند. در مرحله بعد نیز گچ ها در خشک کن های صنعتی کاملاً خشک و آب یا رطوبت اضافی آنها گرفته می شود.
اگر هدف ساخت پنل هایی مقاوم در برابر رطوبت یا آتش باشد مواد اولیه دیگری مانند الیاف پشم شیشه و فایبر گلاس نیز به آنها افزوده می شود. به طور کلی این فرآیند تولید مربوط به انواع پنل های گچی ساده بوده که به صورت مختصر توضیح داده شد.

مزایای استفاده از گچ برگ یا پانل گچی

مزایای استفاده از گچ برگ یا پانل گچی امروزه استفاده از پنل ها و سقف های کاذب در صنعت ساختمان سازی به واسطه مزایای کاربردی آنها است. همانطور که می دانید به علت اینکه این محصولات از پیش ساخته هستند، کاربرد آنها بسیار آسان و هزینه های جانبی تا حد زیادی کاهش می یابد.
یکی از شاخص ترین مزایا گچ برگ مقاومت آنها در برابر زلزله است. ترکیبات آن به گونه ای است که در برابر این حادثه طبیعی مقاوم بوده و از ریزش سقف یا دیوار جلوگیری می کنند.
وزن سبک و قابلیت حمل و جابجایی آسان نیز از دیگر مزیت های بکارگیری انواع گچ برگ در ساختمان سازی است. اگر به دنبال مصالحی کاربردی و در عین حال ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستید، بدون شک باید پنل های گچی را انتخاب کنید.

از آنجایی که سرعت انجام کار و نصب این پنل ها نسبت به متریال های دیگر کم است، می توان آن را به عنوان یک مزیت شمرد که موجب شده اغلب شرکت های خدماتی آنها را انتخاب نمایند.
کاهش مصرف انرژی، صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه ها به واسطه حذف نیروی انسانی در روند تولید و اجرا نیز از دیگر مزایای بکارگیری انواع گچ برگ در صنعت ساختمان سازی هستند.
انعطاف پذیر بودن این محصولات موجب شده تا از آنها برای اجرای انواع طرح ها در دکوراسیون داخلی ساختمان ها و منازل مسکونی استفاده شود. انواع پنل های گچی می توانند عایق مناسبی در برابر گرما و سرما نیز باشند. از این رو با نصب آنها تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید داشت.
در پایان باید خاطر نشان کرد که اجرا و نصب انواع پنل یا گچ برگ باید توسط نیروهای متخصص و شرکت های مهندسی فعال در این زمینه صورت گیرد. همچنین سعی کنید برای انتخاب گچ برگ مناسب با این افراد و مشاوران فروش ارتباط داشته و از مشاوره آنها نهایت بهره را ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید