امروزه با توجه به اهمیت بسیار زیادی که مردم به دکوراسیون داخلی منزل می دهند شرکت های تولید کننده متریال های ساختمانی، محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده اند. یکی از این محصولات تایل های سقفی می باشد این تایل ها در واقع نوعی سقف کاذب هستند و از جنس های متفاوت ساخته شده، و کاربرد های فراوانی دارند.

ابعاد این تایل ها معمولاً ۶۰ × ۶۰ سانتی متر می باشد و  ظاهر بسیار زیبایی به سقف می بخشند. در نوعی از این تایل ها از متریال گچ استفاده می شود که دارای طرح های بسیار زیبایی بر روی سطح خود می باشد. تایل های گچی دارای مدل های بسیار متنوعی هستند. در اینجا با هم مروری بر انواع تایل گچی سقفی خواهیم داشت. همچنین به مراحل تولید، کارخانه‌های تولیدکننده و قیمت فروش تایل گچی  اشاره خواهیم کرد. با ما بمانید تا بر اطلاعات شما درباره این محصول جدید افزوده شود.

قیمت فروش تایل گچی بسته بندی شده

کارخانه تولید تایل گچی ساده مرغوب

کارخانه تولید تایل گچی ساده مرغوب

تایل گچی ساده یا به عبارتی سقف کاذب گچی ساده در واقع بر روی سقف اصلی ایجاد می شود. نحوه اتصال این تایل ها به سقف از طریق آویز می باشد. 

سقف کاذب گچی ساده از جمله سبکترین تایل های سقفی به شمار می رود و نصب آن با سرعت بالایی انجام می شود به همین خاطر در مقادیر زیادی در طراحی ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای سقف های قدیمی شده است. تایل های گچی ساده یا بدون سوراخ قابلیت جذب صوت را ندارند این تایل ها می توانند در رنگهای مختلف به بازار عرضه شوند. تایل های گچی را می توان از طرفی که رو به سقف هستند با روکش های پی وی سی آنتی استاتیک یا روکش آلومینیومی پوشش داد.

استفاده از پوشش آلومینیوم به این خاطره است که احتمال تعرق و ریزش آب از سقف بر روی آنها به خصوص در محل‌هایی که بالای آنها لوله های تاسیساتی عبور کرده است وجود دارد به این خاطر باعث می شود که قسمتی گچی تایل خیس نشود.

 تایل های رنگ شده را می توان با انواع رنگ از جمله رنگ اکریلیک سفید که خاصیت ضد باکتری و آنتی استاتیک است پوشاند. علاوه بر این می توان با استفاده از رنگ های متنوع حین فرآیند تولید تایل، نمونه تایل های رنگی بسیار جذابی را به بازار عرضه کرد.

تایل های سقفی گچی ساده مدل های متفاوت دارند زیبایی این طرحها حتی افراد مشکل پسند را نیز راضی می کند. از ویژگی های تایل سقفی گچی ساده می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نصب سریع و آسان
  • امکان تعویض موردی هر تایل
  • امکان دسترسی به پشت سقف کاذب مثل لوله کشی یا سیم کشیها
  • اقتصادی بودن
  • امکان استفاده از نورپردازی و تزئینات
  • عایق مناسب برای حرارت و صوت

با توجه به کارکرد بسیار فراوان تایل گچی در صنعت ساختمان نیاز ضروری به تولید آن می باشد زیرا فرآیند تولید پیچیده ای ندارد و واردات آن مقرون به صرفه نیست چون طی فرآیند حمل و نقل از راه دور ضایعات بسیاری خواهد.

کارخانه تولید تایل گچی بر اساس این نیاز شکل گرفته است و می تواند نیاز بخش ساختمان را به این محصول تامین کند. این کارخانه ها با توجه به عدم توسعه یافتگی صنعت ساختمان در کشورهای همسایه ای مانند عراق و یا وجود کشورهای ثروتمندی مانند کشورهای حوزه خلیج فارس که به تجملات در همه چیز و از جمله ساختمان اهمیت زیادی می دهند می توانند به صادرات محصولات خود به این کشورها اقدام کنند و درآمد و اشتغالزایی بیشتری را برای افراد جامعه فراهم آورند.

بازار فروش عمده تایل گچی پانچ مربع

تایل های گچی پانچ مربع همانند تایل های ساده ابعاد 60×60 و ضخامت 9.5 میلیمتر دارند ابعاد سوراخ های موجود در این تایل های گچی 12×25 میلی متر می باشد این تایل ها در انواع ساده پشت آلومینیوم پشت pvc و آکوستیک به بازار عرضه شدند.

این تایل ها می توانند عایق صدای بسیار خوبی باشند  و در مکانهایی که نیاز به عایق صوتی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. وجود لایه های پوششی آلومینیومی در پشت تایل ها  و همزمان وجود سوراخ های مربعی باعث شده نم پشت آن شکل نگیرد و خیس نشود.

فروش تایل گچی پانچ مربعی مشتریان مخصوص خود را دارد چون برای همه فضاها مناسب نیست. این تایل ها می تواند برای انبوه سازان و یا کسانی که به صورت حرفه ای در زمینه سقف های کاذب مشغول به کار هستند به صورت عمده خریداری شود.

فروش عمده این محصول توسط کارخانه های تولید کننده تایل گچی و یا نمایندگی های این کارخانجات به صورت مستقیم انجام می شود و این مساله برای خریدار عمده نیز امتیاز محسوب می شود چون می تواند تایل مورد نظر خود را قیمت ارزان تری و بدون واسطه خریداری کند. در این میان با حذف واسطه ها تایل با قیمت ارزان تری به درست مصرف کننده نهایی می رسد.

بازار فروش تایل گچی پانچ مربعی با توجه به قیمت ارزان و در عین حال دگرگون کردن دکوراسیون داخلی روز به روز در حال گسترش است و روز به روز افراد بیشتری چه در زمینه تولید و چه در زمینه بازاریابی و فروش  این محصول به این بازار ملحق می شوند.

شرکت بازرگانی انواع تایل گچی طرح دار

شرکت بازرگانی انواع تایل گچی طرح دار

تایل های گچی در طرح های متفاوت به بازار عرضه شده اند. ابعاد این تایل ها اکثرا 60×60 می باشد. از خصوصیات این تایل ها این است که می‌توان یک طرف آن را با آلومینیوم پوشش داد و همان طور که قبلا گفته شد به خاطر جلوگیری از خیس شدن تایل است.

 از جمله طرحهای تایل گچی می توان به پانچ مربع، پانچ نامنظم، حصیری و تخم مرغی اشاره کرد. هر یک از این طرحها می توانند با پوشش آلومینیومی پوشیده شوند. سایز های دیگر نیز از این تایل ها وجود دارد اما با توجه به کاربرد آنها در اماکن مختلف در سایزهای دیگر نیز ساخته می شوند.

شرکت تولید کننده تایل گچی این توانایی را دارد تا همه طرح های موجود و طراحی شده برای تایل گچی را تولید و آن را به بازار عرضه کند. معمولا شرکت های تولید کننده تایل گچی دارای کاتالوگ محصولات و وب سایتهایی هستند که می توانند کمک بسیار زیادی به خریداران در زمینه مشاهده انواع طرح های تولیدی توسط شرکت باشند. همچنین مشخصات کامل محصولات از این دو طریق به صورت کامل در اختیار مشتری قرار می گیرد.

همچنین شرکت بازرگانی تایل گچی دارای کارشناس فروش محصول هستند که می توانند مشاوره لازم را به کسانی که اطلاع دقیقی از محصول مورد نیاز را نارند ارائه نماید.

قیمت خرید تایل گچی تخم مرغی

تایل گچی طرح تخم مرغی یکی دیگر از طرح های بسیار زیبای سقف کاذب می باشد. این تایل می تواند به صورت روکش دار یا بدون روکش باشد. روکش آن می‌توانند از جنس pvc و آلومینیوم باشند به همین خاطر این تایل ها همانند اکثر تایل های روکش  دا ر دیگر قابلیت شستشو و تمیز شدن را دارند و به گونه‌ای که هیچ اثری از لکه یا کثیفی بر روی آنها نماند. این تایل ها به وسیله قفل و کلید های سپری به همدیگر وصل می شوند. 

قطر این تایل ها 7.5 میلی متر می باشد از خصوصیات این تایل ها می توان به طراحی زیبا، به صرفه بودن از نظر اقتصادی، کمک به سبک کردن وزن ساختمان و صرفه جویی در مصالح اشاره کرد. این تایل ها به گونه ای نصب می شوند که به تاسیسات پشت آنها بتوان همیشه دسترسی داشت.

انتخاب نوع و طرح تایل ها بیشتر سلیقه ای است و تایل گچی طرح تخم مغی طرفداران خاص خود را دارد. این طرح می تواند طرح های زیر مجموعه دیگری نیز داشته باشد که به خریدار حق انتخاب بیشتری در مورد طرح های می دهد.

جهت خرید تایل گچی تخم مرغی باید مستقیما با کارخانه و یا نمایندگی مستقیم آن ارتباط برقرار کرد تا ضمن اطلاع از قیمت خرید بتوان از مشخصات فیزیکی و طرح های متفاوت دیگر آن مطلع شد و از مزایای خرید مستقیم نهایت استفاده را کرد و با قیمت کمتری محصول مورد نظر خریداری کرد.

در ضمن با خرید از این کارخانجات، می توان با وسایل حمل و نقل ویژه ای که اغلب کارخانه ها در اختیار دارند و محصولات تولیدی را با آن به دست مشتریان می رسانند محصول مورد نظر را با ضایعات کمتری دریافت کرد.

مشخصات فیزیکی تایل گچی کناف تایل ۹٫۵mm

مشخصات فیزیکی تایل گچی کناف تایل ۹٫۵mmاین نوع پنل به دلیل داشتن ضخامت کم در قسمتهای دکوراتیو کاربرد داشته و برای ایجاد قوسهایی مانند قوس های هلالی، بیضی، و دایره ای با قطر کوچک بسیار مناسب است.

این صفحات هسته گچی داشته و همه قسمت های آن با روکش کاغذی مخصوص پوشیده شده است .این تایل ها عموما در سیستم های ساخت و ساز خشک کناف به جای گچ کاری و گچ و خاک و یا دیوارهای جدا کننده مورد استفاده قرار می گیرند. روکش این صفحات شیری رنگ است و مشخصات فیزیکی آنها به قرار زیر است:

  • ابعاد تایل : ۶۰×۶۰ سانتی متر 
  • ضخامت تایل: نه و نیم میلی متر 
  • وزن تایل: هفت و هفت دهم کیلوگرم در متر مربع 
  • رنگ تایل: سفید 
  • مقاومت در برابر رطوبت : حداکثر ۶۰ درصد

مزایای تایل ۹٫۵mm معمولی روکش pvc

یکی از انواع تایل های گچی تایل معمولی با روکش pvc می باشد. این تایل به به تایل ۹٫۵mm PVC نیز معروف است. که در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است و چنان چه در مجاور نور مستقیم خورشید قرار گیرند رنگ خود را از دست نمی دهند. همچنین وجود روکش pvc با خاصیت آنتی استاتیکی امتیاز ویژه ای این نوع تایل محسوب می شود.

این تایل به تایل گچی بدون سوراخ معروف است و توانایی جذب صدا را ندارد. وجود لایه pvc باعث شده است که این تایل به خوبی تمیز شود و قابلیت شستشوی بالایی داشته باشد.

  • از جمله مزایای دیگر این تایل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قابلیت نصب در کوتاه ترین زمان
  • ظاهری شیک و مدرن
  • امکان دسترسی به تاسیسات پست تایل
  • عدم نیاز به رنگ کردن سقف
  • قابلیت جایگزینی

این تایل ها دارای ابعاد 60×60 و ضخامت 9.5 میلی متر ساخته می شوند. در پشت تایل یک روکش آلومینیومی وجود دارد که مانع از مرطوب شدن تایل در صورت ریزش آب بر روی آن می شود.

مراحل خط تولید تایل گچی و گچ برگ

مراحل خط تولید تایل گچی و گچ برگ

در ابتدا لازم است توضیحی در مورد  اصطلاح گچ برگ داده شود. اسامی دیگر گچ برگ تایل یاپنل گچ پیش ساخته می باشد. در واقع  گچ برگ یک نام عمومی برای محصولات گچی روکش دار می باشد. یک گچ برگ از یک هسته گچی و پوشش از نوع سلولزی در دو طرف آن ساخته شده است. در واقعها گچ برگها صفحات  بزرگ هستند که در ضخامت های 8 تا ۲۵ میلی‌متر ساخته می‌شوند و دو طرف آنها کاغذ ضخیم یا مقوای نازک  در بر گرفته است. گچ برگها یا تایل ها با استفاده از سازه های فلزی، بتونه ها و یا خمیر های مخصوص بر روی دیوار یا به سقف نصب می شوند. 

اما فرآیند تولید گچ برگ در کارخانه به طور بسیار مختصر به این شکل است :

گچ بتا با آب مخلوط شده و به آن مواد دیگری همچون چسب اضافه می‌شود و در داخل میکسر یا مخلوط کن با هم خوب قاطی می شوند. اکنون مایع سیالی از گچ روان شکل گرفته است.

 در مرحله بعدی این خمیر یا گچ سیال بر روی بر روی مقوایی که بر روی نقاله در حال حرکتی قرار گرفته است ریخته می‌شود. نقاله و کاغذ حرکت می‌کنند و گچ سیال روی آن ریخته می‌شود یک ورق کاغذ دیگر از بالا بر روی رول قرار گرفته و  رول پایین آمده تا سطح گچ را با لایه کاغذی دیگری بپوشاند. گچ پس از مدتی خشک و مقاوم می شود و قطعاتی به ابعاد ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ و ضخامتی بین ۹.۵ الی ۲۵ میلی‌متر ساخته می شود.

 در مرحله بعدی قطعات بزرگ را به وسیله قیچی های مخصوص در اندازه هایی که می خواهند برش می‌دهند سپس قطعات کوچک تر را با حرارت غیرمستقیم خشک می کنند تا مقدار رطوبت باقی مانده در تایل ها کاملا از بین برود. اکنون تایل گچی آماده استفاده است. تایل های گچی بر حسب کاربردشان در انواع مدل و طرح های هندسی ساخته می شوند.

 قابل توجه است که نوعی از تایل های گچی وجود دارند که در مقابل آتش و حرارت بسیار مقاوم هستند برای تهیه این تایل ها طی فرآیند تولید موادی مانند پشم شیشه را به گچ  اضافه می‌کند تا در مقابل حرارت مقاوم باشد.

خط تولید تایل با توجه به توسعه تکنولوژی های جدید می توان به کلی متحول شود و امکان تولید نمونه ها و طرح های بیشتر و متنوع تر تایل های گچی فراهم شود و به شکل مستقیم در ایجاد دگرگونی در دکوراسیون داخلی منزل و مشاغل مربوط به آن نقش موثری داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید