قیمت عمده انواع گچ برگ در بازار شهر ها متفاوت است. کارخانجات و شرکت های زیادی در زمینه ی تولید این سازه فعالیت می کنند که با توجه به مواد ساختاری آن قیمت متفاوتی در عرصه توزیع آن تعیین می گردد. خرید و فروش این محصول از طریق نمایندگی و فروشگاه های مخصوص آن انجام می شود. که این اماکن محصول خود را به صورت عمده و خرده عرضه می کنند و متقاضیان آن با در داشتن اطلاعات کافی و آگاهی های لازم جهت تهیه گچ برگ می توانند آن را تهیه کنند. که با بیان این نکته، که قیمت عمده این سازه مناسب تر و ارزان تر از لنج قیمت خورده آن است.

قیمت عمده انواع گچ برگ با کیفیت

فروشگاه عرضه پانل گچ RG

فروشگاه عرضه پانل گچ RG

پانل های روکش دار گچی در انواع مختلفی تولید می شوند که پانل گچ rg یا معمولی به طور کلی در ساختار خشکی مانند، پارتیشن ها یا دیوارهای جداکننده، دیوارهای پوششی یا لایینگ و سقف های کاذب کناف مورد استفاده قرار می گیرند.

این صفحات دارای روکشی با رنگ کرم است و کلمه knauf در پشت آن درج شده است. علاوه بر این مورد تاریخ و ساعتی که در آن زمان تولید گردیده است در هر برگ آن ذکر شده است.

این صفحات در ضخامت های متفاوت تولید می گردد. که محصول 12/5 میلیمتری آن در دو سایز 120 سانتیمتر در 240 سانتیمتر و 2.88 متر مربع می باشد و 120 سانتی متری در 250 سانتی تولید می شود.

این پنل ها از لحاظ منعطف بودن قابل قبول هستند و برای تمام طرح های اجرایی ساختمانی مناسب هستند. همچنین این صفحات قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند. ضخامت مناسب این پنل ها باعث شده تا بعد از به کار گیری آن تغییر شکل ایجاد نکنند.

این سازه از طریق نماینده گی های فروش شرکت تولید کننده و فروشگاه های که مخصوص این فعالیت هستند عرضه می شود. این فروشگاه ها در اکثر شهر های ایران وجود دارد و در آن عرضه پانل گچ RG و سایر سازه های گچی انجام می شود.

مراکز خرید مستقیم گچ برگ

خرید و فروش تایل یا همان گچ برگ به روش های متععدی انجام می شود. این محصول توسط کارخانجات زیادی با مارک و برندها مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. که هر برند و مارکی علاوه بر این که نمایندگی های فروش حضوری دارند نیز با داشتن سایت ها رسمی محصول خود را ارائه می دهند.

یکی از مزیت های خوبی که خرید مستقیم گچ برگ دارد این است که برای کسب اطلاعات کافی در زمینه قیمت و مشاهده موجودی محصول می توان به فروشگاه های اینترنتی مراجعه کرد و لیست قیمتی آن را مشاهده کرد و تنوعات بالا این پنل ها را مشاهده کرد.

مرکز های خرید مستقیم معمولا محصولی که در رده فروش قرار می دهند محصولات با کیفیت ولی مناسب تر از مراکز فروش حضوری دارند. چرا که در این سایت ها هزینه های بیهوده آب، برق، گاز و اجاره نامه برای فروشنده متقبل نمی شود و این عوامل تاثیری در قیمت محصولات ندارند.

اما خرید مشتریان و متقاضیان از مراکز نیز اهمیت بسیاری برای آن ها دارد. زیرا خریدار بدون هدر دادن وقت و صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و واسطه ها در میان نیست. البته باید این را هم دانست که در این روش به دلیل این که جا و مکانی درگیر نیست و فضای اشغال نشده انواع متنوع از محصول دیده می شود.

زیبایی خاص این محصول در اماکنی همچون: تزیین سقف تالار ها، ساختمان های بزرگ، پارکینگ ها، فضاهای اداری و مراکز تجاری دیده می شود که توجه بسیاری از افراد را در دنیا جلب کرده است و متقاضیان زیادی در سراسر دنیا دارد که این امر باعث شده خرید و فروش این محصول روز به روز افزایش یابد و از تولید کنندگان آن حمایت گردد و تمام این عوامل کمک شایان ذکری به تولید کنندگان این سازه می کند تا بتوانند جرخه تولیدات را افزایش دهند.

تولید کنندگان پنل گچ ساده در ابعاد مختلف

تولید کنندگان پنل گچ ساده در ابعاد مختلف

پنل های گچی از مخلوط کردن آب و گچ تولید می شوند که دانه های گچ به کار رفته در آن ریز تر از گچ های مورد استفاده در ساختمان می باشد. شکل این صفحات مکعب مستطیل است و سطح آن کاملا صاف می باشد که در هنگام استفاده به راحتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

این سازه پایه ای گچی است اما سطح روی آن می تواند با استفاده از مواد دیگر مانند کاغذ یا فایبر گلاس پوشیده شود. این پنل هایی که از پیش ساخته شده است به صورت یکپارچه است. همچنین می توان آن ها را روی قاب چوبی، فلزی یا چوب چند لایه نصب کرد.البته می توان آن ها را روی سطح های سیمانی و بنایی شده هم اجرا کرد.

همه این موارد در شرایط مختلف تنها در حین نصب تغییر خواهد کرد که از لحاظ پستی و بلندی پوشانده شود. تولید کنندگان پنل گچ آن را برای مصرف کردن در دکوراسیون ها و روکش کردن نهایی دیوار های داخل و ایجاد کردن سقف های کاذب گچی و به عنوان یک عامل ضد آتش، عایق در ساختمان سازی به کار می برند.

همچنین در عرصه تولید این محصول به صورت قالبی ارائه می گردد که این قالب ها دارای عمر طولانی هستند و با داشتن یک قالب می توان این پنل ها را زیاد کرد و بعد از خشک شدن آن را برای نصب اجرا کرد. که این فرآیند به دما و رطوبت محیط بستگی دارد.                                          

قیمت روز گچ برگ در سال 98

امروزه فروش پنل های گچی به جندین روش انجام می شود. این محصول با برند ها و مارک ها متفاوتی در بازار عرضه می گردد. که هر برند با داشتن نمایندگی های فروش  محصولات خود ارائه می کنند. البته هستند افرادی که محصول مورد نیاز خود را به طور مستقیم از کارخانه تهیه می کنند.

در این نمایندگی ها و مراکز فروش قیمت روز گچ برگ توسط مهندسان در این حوزه تعیین می گردد. که لنج قیمتی هر مارک و برندی با هم متفاوت است. البته خرید از خود کارخانه تولید کننده قیمت ارزانتری را شامل می شود چرا که واسطه ای در میان نیست و هزینه های اضافی بارگیری و …. را متحمل نمی شود.

همچنین قیمت گذاری این محصول بر طبق معیار هایی از نظیر:

  • کیفیت
  • برند
  • مواد اولیه
  • روکش
  • نوع تایل
  • نحوه فروش

تعیین می گردد. قیمت هایی که در لیست فروش کارخانجات تولیدی این محصول قرار دارد بر حسب متر مربع آن مشخص می گردد. اگر محصولی که مشتریان اقدام به خرید آن می کنند تمام استاندارد های لازم  در آن رعایت شده باشد به طور حتمی از کیفیت بالا و نیز قیمت بالاتر نسبت به طرح های ساده و معمولی که تولید می شوند، دارد.

انواع صفحات روکش دار گچی

انواع صفحات روکش دار گچی

صفحات و یا پنل های گچی هسته گچی دارند و سطح و لبه های طولی آن با استفاده از کاغذ محکم گردیده است. اگر بخواهیم به طور کلی صفحات گچ برگ را تقسیم بندی کنیم باید اینگونه عنوان کرد که این پنل ها در چهار نوع تولید می شود و پس از آن به بازار عرضه می گردد. این چهار نوع عبارت اند از:

  • پنل معمولی یا RG
  • پنل مقاوم در برابر رطوبت یا MR
  • پنل مقاوم در برابر حریق یا FR
  • پنل مقاوم در برابر آتش و رطوبت یا FM

که این پنل ها هر کدام به روشی کارایی دارند. به عنوان مثال:

  1. صفحات RG به طور کلی در اعمال اجرایی خشک مانند (پارتیشن ها و لایینگ ها و سقف های کاذب) در محیط های خشک و  محیط هایی که خط آتش سوزی نداشته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.
  2. صفحات گچی که در برابر رطوبت مقاومت دارند که گچی که در ساختار آن ها نقش دارد با مواد مقاوم در برابر رطوبت ترکیب می شوند و از آن در محیط های که رطوبت دارند استفاده می شود مانند: (آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سایر مکان های نمناک). این محصول دارای کاغذی به رنگ سبز است.
  3. پنل مقاوم در برابر آتش و رطوبت که در گچی که از آن ساخته می شود الیاف شیشه و مواد مقاوم در برابر رطوبت وجود دارد. از این صفحه ها در مکان هایی که همراه با رطوبت ممکن است نیاز به مقاومت در برابر حریق را داشته باشند، استفاده می شود. همچنین کاغذ سبز رنگی را دارا هستند.

در موقع ساختن این سازه یا صفحات تولید کنندگان سعی می کنند که هنگام مخلوط گچ هوا را به صورت فشرده بین دو سطح مقوایی وارد کنند که هم به سبکی  و هم مستحکم بودن آن کمک کنند.

کارخانه های تولید کننده گچ برگ

اگر بخواهیم نحوه تولید گچ برگ را توضیح باید اینگونه بیان کرد که کارخانجات زیادی در زمینه تولیدات این محصولات فعالیت می کنند. این کارخانه ها محصول با کیفیت بالا و استاندارد را ارائه می دهند.

گچ برگ به دلیل کاربرد های فراوانی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است چرا که مزیت های فراوانی دارد. از نمونه این مزیت ها می توان اینگونه گفت که :

  • نصب آن بسیار راحت و آسان است. زیرا این سازه ها به صورت یک پارچه در ابعاد و اندازه بزرگ تولید می شوند و با سرعت بالایی مساحت زیادی از سقف و دیوار ها را می پوشانند. همچنین این محصول هنگام نصب به چند ابزار ساده احتیاج دارد. به عنوان مثال برای برش دادن آن به تیغ کاتر نیاز است و برای نصب کردن آن از میخ، مته و چسب استفاده می شود زیرا این پنل ها وزن بسیار سبکی دارند.
  •  مقاوم بودن در برابر آتش و حریق یکی از ویژگی های منحصر به فرد این صفحات است. به همین دلیل است از آن ها در ساختن دیوار های داخلی استفاده زیادی می شود و طرفداران بسیاری دارد. این دیوار ها منتقل نمودن گرمای آتش را به عقب می اندازند و از گسترش یافتن آن جلوگیری می کنند.
  • از مزیت مهم دیگری که پنل های گچی دارند عایق صدا هستند. چرا که زندگی کردن در شهر ها شلوغ بسیار طاقت فرسا است و این مورد شیوه ای مناسب در ساخت و ساز است که آرامش داخل خانه را به خوبی فراهم می کند و یک زندگی لذت بخش را مهیا می کنند.
  • استفاده از این پنل ها ثابت می کند که دوام بالایی دارند و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه اند و تنوعات بالایی دارند. که این عوامل پنل ها را به یک محصول مطلوب و با ارزش تبدیل می کنند.
  • این صفحه ها قابلیت نور پردازی در نصب کردن آنها برای سقف را دارند.
  • به دلیل قرار داشتن این سازه در دسته مواد سبک در بابر زلزله ایمن هستند.
  • قابلیت بازیافت دارتد و می توان آن را به طبیعت برگرداند.
  • برای نصب این کار احتیاجی به زیر سازی نیست.
  • به فضای مفید ساختمان اضافه می شود.
  • از ضایعات ساختمانی کاسته می شود ومصرف رنگ به حداقل میرسد.
  • به مصالحی نظیر گچ، سیمان، ماسه و …. برای اجرای آن نیاز نیست.
  • در صورت خراب بودن هر کدام از قطعه های کار شده می توان اقدام به تعویض قطعه آسیب دیده کرد.

که همه این مزیت ها دست به دست هم می دهد تا یک محصول باکیفیت تولید گردد. که تولید این چنین محصول با ارزشی از ترکیب کردن آب و گچ  و مواد دیگری از نظیر چسب تهیه می گردد و در انتها دوغاب گچ به دست می آید که در مرحله بعد این ماده را بر روی مقوای کرافت که ضخامت آن 6/0 و وزن آن 300 تا 350 گرم در هر متر مربع و در روی نوار متحرکی می ریزند و این نوار به صورت مداوم حرکت می کند و در همین حین که این عمل انجام می شود رول ورق مقوایی دیگری بر روی دوغاب ها قرار گرفته می شود و آن ها را از غلتکی به نام شکل دهنده عبور می دهند تا فرم لبه، ضخامت مورد نیاز این محصول به دست آید و پنال گچی آماده عرضه می شود.

روش های نگهداری از گچ برگ

روش های نگهداری از گچ برگ

نگهداری گچ برگ به این گونه است که پس از خارج کردن آن از خط تولید و در هنگام بارگیری بر روی پالت های چوبی و پلاستیکی قرار داده می شوند و روی آن ها با استفاده از پوشش های پلاستیکی بسیار نازک پوشیده می شود.

متخصصان تولید کننده این محصولات در اکثر اوقات راهنمایی های لازم را در این زمینه می کنند. پیشنهاد آنها اینگونه است که برای نگهداری این پنل ها هم از همین پالت های چوبی و پلاستیکی استفاده گردد چراکه آسیب کمتری به آن ها وارد می گردد.

همیشه باید سعی بر این داشت که محیط های سقف دار برای محافظت از این محصول انتخاب گردد تا از عوارض طبیعی همچون بارندگی ، گرد و غبار و آب خوردگی و رطوبت دور باشد که از زدگی و خوردگی آن کاسته شود و در نتیجه پوشش های پلاستیکی بر روی سطح آن قرار داده شود.

در آخر توضیحات باید گفت که موارد ذکر شده در بالا اگر رعایت شود در مدت زمان طولانی، بدون کم شدن کیفیت از انواع این صفحات نگهداری کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید