گچ برگ همان پانل گچی است که در تزئینات دکوراسیون داخلی منازل ، ادارات ، فروشگاه ها ، کافی شاپ ها و مانند آن مورد استفاده قرار می گیرد. گچ برگ ها در میان عامه مردم به نام کناف شناخته می شود. این محصول از طرف معماران و دیزاینرهای ساختمان بصورت عمده خریداری می شود ، بدیهی است که قیمت فروش عمده گچ برگ نسبت به فروش جزئی آن بسیار ارزان تر بوده و مقرون به صرفه می باشد.

لیست قیمت فروش عمده گچ برگ در سال ۹۸

قیمت روز پانل گچی یا گچ برگ با کیفیت

قیمت روز پانل گچی یا گچ برگ با کیفیت

قیمت تایل گچی یا گچ برگ های تولیدی توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی به هزینه های تولید مانند نوع ترکیبات دوغاب ، جنس روکش آن ها ، تکنولوژی مورد استفاده در ساخت و تهیه آن ها ، میزان استقبال مشتریان و … بستگی دارد. البته اختلاف قیمتی که بین برندهای مختلف وجود دارد ، به دلیل مشابهت فراوان تکنولوژی مورد استفاده شرکت ها ، در فرایند تولید محصولات مشابهی است که در زمینه تولید آن ها فعالیت می کنند. بسیاری از شرکت های تولید کننده پانل های گچی ، دارای معدن اختصاصی گچ بوده و ماده اولیه تولید این محصول را خودشان تهیه می کنند و از این بابت هزینه زیادی را متحمل نمی شوند. این محصولات تولیدی توسط شرکت های مختلف قیمت تمام شده تقریبا یکسانی دارا می باشند. قیمت تمام شده یا همان قیمت روز پانل های گچی ، معمولا با در نظر گرفتن موارد زیر تعیین می شود : 

 • انواع سازه و پروفیل 

•  انواع اتصالات

•  انواع ابزارآلات

•  انواع درزگیر و بتونه

•  و … .

مرکز خرید و فروش عمده انواع پانل گچی در اصفهان

  شهر اصفهان بعنوان مرکز فروش عمده تایل های گچی و ملزومات نصب و الصاق آن شناخته شده و تولید کنندگان بسیاری در این شهر ، در زمینه خرید و فروش محصولات گچی نظیر پانل گچ برگ ، انواع تایل گچی ، تایل های  pvc ، سازه ، شاسی کلیک و اتصالات و … اقدام به فروش محصولات خود می کنند. در این شهر ، فروش اجناس و مصالح مربوط به سقف کاذب با کیفیت عالی و قیمت ارزان جهت بکار گیری در زیرسازی دیوار و سقف های کاذب ، کناف ساده ، سقف کاذب مشبک ، پارتیشن ، لانینگ و … بصورت عمده صورت می پذیرد. تولید حجم وسیعی از محصولات گچی سبب شده است که تولید کنندگان این شهر ، علاوه بر تامین نیاز های داخلی ، در زمینه صادرات به کشورهای منطقه نیز فعالیت گسترده ای را انجام دهند. تنوع در تولید ، ویژگی منحصر به فرد محصولات ارائه شده در شهر اصفهان می باشد که با استفاده از بهترین نیرو های مجرب در امور تولیدی ، بازرگانی و شناخت بازار برای عرضه و فروش تایل ها ، همگام با نیازمندی های روز مصرف کنندگان ، همچنان پیشرو می باشند. 

توزیع انواع گوناگون گچ برگ

توزیع انواع گوناگون گچ برگ

گچ برگ ها جزء گروه محصولات گچی بوده و امروزه کارایی و عمومیت بسیار زیادی در ساختمان سازی پیدا کرده است و در بیشتر شهرهای ایران مرکز تولید داشته و در شهرهای کوچک و بزرگ به فروش می رسد.  این صفحات پیش ساخته یکی از ملزومات ضروری در سیستم ساخت و ساز خشک می باشد و جایگزین بسیار مناسبی برای انواع گچ کاری و سایر مصالح گچی سنتی که برای ترمیم و سفید کاری دیوارها مورد استفاده قرار می گرفته است ، می باشد. این محصول در سراسر دنیا محبوبیت بسیاری پیدا کرده و تولید کنندگان گچ برگ در ایران توانسته اند به تولید نمونه های زیبایی از گچ برگ ها با طرح و مدل های مختلف بپردازند و آن ها را به سایر شهر ها و حتی کشورها توزیع کنند. گچ برگ ها عمدتا در چهار نوع تولید می‌شوند: گچ برگ های معمولی – R G ،  گچ برگ های مقاوم در برابر رطوبت – M R ، گچ برگ های مقاوم در برابر حریق – F R ، گچ برگ های مقاوم در برابر حریق و رطوبت – F M. ســـــرعـــت ، دقـــــت ، کیـــــفـــیـــت و انــــعـــطـــــاف قابل توجه طرح ، همچنین هـــزیــنـــه ها ی کمتر گچ برگ نسبت به سیستم گچ بری های سنتی ، عدم وجود هرگونه جــوش کاری و در نتیجه کاهش هزینه های برق ، سهولت نظــافت محل پس از نصب بدلیل عدم استفاده از ملات برای الصاق گچ برگ ها بر روی دیوار داخلی ساختمان از جمله انگیزه های تولید کنندگان برای تولید انواع گچ برگ می باشد. همچنین سبکی و استحکام این پانل ها توجه اغلب معماران و طراحان داخلی ساختمان را به خود جلب کرده است. پس از تولید انواع گچ برگ نوبت به توزیع محصولات تولیدی و نحوه آن در مراکز فروش مصالح ساختمان یا نمایندگی های انحصاری فروش می رسد. ابتدا تولید کنندگان باید به بازاریابی برای فروش هر چه بیشتر و راحت تر محصولات خود بپردازند که برای این کار معمولا نمایندگی های فروش خود را در اقصی نقاط کشور راه اندازی می کنند. طبیعی است که هر چه میزان تقاضا بیشتر باشد تولید و عرضه محصول نیز بالاتر خواهد بود. پس از بازاریابی ، تولید کننده باید به دنبال راهی برای توزیع باشد تا دسترسی متقاضیان به محصول سریع تر باشد ، به عبارتی سنگ ها را از پیش پای مشتری بر دارد. بسیاری از فروشندگان ، رایگان بودن حمل و نقل تا محل مورد نظر را جزء خدمات پس از فروش گچ برگ قرار می دهند تا مشتری را به سمت خود جذب کنند. این روش می تواند یکی از راه های توزیع انواع گچ برگ باشد. برای این کار ماشین حمل مخصوص ، با نام و آرم تجاری کارخانه تولید کننده ، گچ برگ های تولید شده را بار می کند و با توجه به آدرس هایی که در دفتر ثبت سفارشات شرکت قید شده است به محل مورد نظر خریدار یا به مراکز فروش مصالح نوین ساختمان یا به دفاتر نمایندگی های انحصاری شرکت منتقل می نماید. توزیع گچ برگ در خارج از کشور نیز معمولا از طریق نماینده شرکت در کشور مربوطه صورت می پذیرد. 

سود حاصل از تجارت گچ برگ

تولید کنندگان گچ برگ بعنوان یکی از فعالان در زمینه تجارت انواع محصولات سقف و دیوارهای کاذب اعم از پانل گچی ، تایل گچی ، تایل pvc ، سازه های مربوط به نصب و الصاق پانل ها ، شاسی کلیک و اتصالات مورد استفاده هنگام نصب مشغول به فعالیت می باشد. تولید حجم وسیعی از انواع گچ برگ سبب شده است تا تولید کنندگان علاوه بر تامین نیاز های داخلی کشور ، در زمینه صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه نیز فعالیت گسترده ای را انجام دهند. استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت گچ برگ ها ، بکار گیری نیروهای جوان ، متخصص ، باتجربه و کارآمد ، نظارت کیفی آگاهانه و مستمر بر روند تولید ، مدیریت هماهنگ و مهارت و انگیزه مدیران و کارکنان ، شرکت های تولیدی انواع گچ برگ را قادر ساخته تا بتوانند محصولاتی مرغوب را در زمان مقرر تحویل مشتریان دهند. نظارت بر فرآیند تولید از همان مرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله نهایی فروش و تحویل محصول به مشتری در داخل و خارج از کشور ، موجبات بالا رفتن تقاضا از طرف بسیاری از شرکت های فعال در زمینه فروش تایل گچی در خارج از کشور شده است تا جایی که می توان گفت سود حاصل از صادرات گچ برگ ها بيشتر از میزان صادرات سيمان ، گچ و سایر مصالح مربوط می باشد. البته لازم به ذکر است که تجارت گچ برگ ، شامل کلیه لوازم جانبی و ابزار آلات مربوط به نصب نیز می باشد و همین امر باعث شده سالانه سود سرشاری از این طریق به اقتصاد اکثر کشور های تولید کننده وارد شود. 

راه های افزایش خط تولید انواع گچ برگ در ایران

راه های افزایش خط تولید انواع گچ برگ در ایران

بکار گیری نیروی انسانی متخصص و مجرب که اطلاعات پر بازدهی در زمینه تولید پانل های گچی دارند می تواند نقطه قوت تولید این محصول در داخل کشور باشد که می توان ضمن بها دادن به نیروی انسانی ، زمینه فعالیت آن‌ها در چرخه اقتصادی کشور را فراهم نموده و منجر به اشتغال این افراد شد. یکی دیگر از راه های افزایش خط تولید پانل های گچی ، حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات این محصول است. چرا که واردات کالاهایی از این قبیل که در داخل کشور تولید می شوند باعث دلسردی تولید کننده می شود. دولت همچنین می تواند با تسهیل سرمایه‌ گذاری‌ هایی که نهایتا به رقابتی شدن تولید گچ برگ کمک می‌کند به افزایش خط تولید این محصول کمک نماید. تولید کنندگان نیز برای افزایش سطح تولیدات خود باید اقداماتی انجام دهند که می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 • افزایش شیفت کاری کارکنان خط تولید

 • خرید ، نصب ، راه اندازی و بهره برداری از خط های تولید جدیدتر 

 • افزایش تعداد نیروی انسانی شاغل در مجموعه تولیدی که با دست برخی کارهای تولیدی را انجام می دهند

 • تغییر تکنولوژی های مربوط به تولید، خرید دستگاه های جدید و پیشرفته که به روزتر بوده و سرعت تولید گچ برگ را افزایش می دهد

 • کاهش استپ ها و توقفات خط تولید

 • بهبود کیفیت گچ برگ ها و سازه های مربوط به آن

 • کاهش توقفات بدون برنامه ریزی ناشی از تغییر کاربری محصول تولید شده

 • در حد امکان بهبود و افزایش بهره وری نیروی انسانی

 • تشویق کارکنان به ارائه پیشنهادهایی در زمینه بهبود افزایش تولیدات گچ برگ

 • بهبود سیستم های حمل و نقل و جابجایی مواد و قطعات تولید شده

 • مکانیزه کردن و اتوماتیک ساختن فعالیت های تولیدی و جابجایی نیروی کار بین مراحل مختلف تولید

موارد مصرف و کاربرد پانل های گچی روکشدار

انواع پانل گچی بهترین جایگزین برای گچ  بوده و معمولا بعنون دیوار جدا کننده استفاده می شود. مقاوم به رطوبت بوده و این بدلیل جنس روکش آن است که خاصیت ضد آب داشته و نسبت به رطوبت ، مقاومت بالایی دارد. از گچ برگ ها برای پوشاندن سطح سقف و دیوار در قسمت های مرطوب و نمناک ساختمان به ویژه حمام و سرویس های بهداشتی استفاده می گردد. همچنین بخاطر استفاده از الیاف فایبرگلاس در سطح آن ، مقاوم به آتش بوده و از آن در قسمت هایی از ساختمان که لازم است در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند مثل آشپز خانه و ستون های ساختمان که معمولا لوله های بخاری از آن ها رد می شوند ، استفاده می گردد. با توجه به سبکی و داشتن سازه و اتصالات مناسب و نیز امکان الصاق و نصب گچ برگ در طرح های دلخواه ، از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. از دیگر مزایای استفاده از گچ برگ می توان به سرعت نصب بالا، نداشتن پرتی و نخاله پس از نصب ، عمل کردن بعنوان یک عایق صوتی و حرارتی ، سهولت در تمیز کردن و لکه گیری آن ها ، دسترسی آسان و قیمت مناسب آن ها اشاره نمود. تمام این ویژگی ها و هزاران مورد دیگر باعث شده تا روز به روز استفاده از آن ها در دیزاین نمای داخلی ساختمان ها بیشتر و بیشتر گردد. این محصولات از انواع مدرن و پیشرفته مصالح ساختمانی به حساب می‌آیند. از جمله کاربرد پانل های گچی ، استفاده از آن ها برای ساخت سازه های سبک و استفاده جهت پوشاندن سقف و دیواره های ساختمان هاي پيش ساخته بوده ، همچنین ابزار بسیار مناسبی جهت استفاده در دیوارهای پوششی و جایگزین سفيدكاري ديوارهاي داخلي ساختمان است و به عنوان سقف كاذب هم استفاده می شود. 

اهمیت طرح تولید پانل های گچی روکشدار در کشور

اهمیت طرح تولید پانل های گچی روکشدار در کشور

پانل های گچی رو کشدار ، صفحاتی پوشیده از لایه ای آلومینیوم یا فایبر گلاس یا پلاستیک هستند که در ضخامت های ½ و 5/8 اینچ با نمای خارجی آلومینیوم یا لایه ای از فایبر گلاس های رنگی ساخته می شوند که آن ها را جهت استفاده به عنوان روکش دیوار های داخلی ساختمان یا برای دیزاین دادن روی دیوارهای از پیش ساخته شده بکار می برند. در سال های اخیر با توجه به اهمیت لزوم تامین مسکن در کشور، با رعایت مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده ها و نیز رعایت مشخصات فنی ساختمان هایی که لازم است ساخته شوند نظیر ارتقای سطح کیفی مصالح مورد نیاز ، سبک سازی سقف و دیواره ها و افزایش سرعت عملیات اجرائی ساخت و ساز از یک طرف و لزوم رعایت معیار های زیبایی شناختی و هماهنگی با سبک های مدرن دکوراسیون داخلی دنیا از طرف دیگر ، امر تولید را به سمت تهیه مصالح و تجهیزات داخلی ساختمان که به نوعی کلیه اهداف ساختمان سازی مدرن را تامین کند پیش برده و باعث شده مسئولین امر اهمیت ویژه ای برای تولید پانل های گچی روکشدار در کشور قائل شوند. امروزه تولید کنندگان فعالیت خود را در راستای تولید انواع دیوارپوش و سقف های کاذب  روکشدار که در طرح های سفید مات ، سفید براق و هات استمپ تولید و عرضه می شوند متمرکز کرده که باعث می شود محصولات تولید شده متنوعی از دیوارپوش و سقف کاذب موجود در بازار را به خود اختصاص داده است. اهمیت طرح تولید پانل های گچی رو کشدار تا جایی است که بسیاری از کشورها با تخصیص بودجه های کلان در راستای توسعه تولیدات خود در زمینه بهبود کیفیت و ارتقای طرح های عمرانی ، تولید کنندگان را حمایت کرده اند. از جمله طرح های حمایتی دولت ها جهت توسعه تولید پانل های رو کشدار ، اعطای وام های کم بهره و طولانی مدت می باشد.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید